خبرگزاری کار ایران

عباس کیارستمی در باغ سفارت ایتالیا در تهران مورد تجلیل قرار گرفت/ سبک کیارستمی الهام گرفته از سینمای نئورئالیست ایتالیاست/ نمایشگاهی از آثار جشنواره بین‌المللی جایزه عکس پنج

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۰۵۱

باغ سفارت ایتالیا روز گذشته پنج شنبه بیست و دوم مهرماه میزبان مدیران فرهنگی سفارتخانه های دیگر کشورها بود. طی این مراسم زنده یاد عباس کیارستمی مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از ظهر روز پنجشنبه بیست و دوم مهرماه، باغ سفارت ایتالیا در تهران میزبان رویداد چند رسانه‌ای با حضور مدیران فرهنگی سفارتخانه‌های کشورهای مختلف بود که در آن از عباس کیارستمی تجلیل شد.

در این مراسم جوزپه پرونه (سفیر ایتالیا در تهران) میزبان برنامه‌ای برای بزرگداشت عباس کیارستمی بود که به این مناسبت در آن، نمایشگاه عکس ویژه‌ای تحت عنوان جایزه بین‌المللی عکس پنج، اجرای موسیقی کلاسیک و نمایش دو فیلم مستند به کارگردانی مهدی شادی‌زاده در نظر گرفته شده بود.

جوزپه پرونه، در ابتدای این برنامه در سخنانی از ابتکار جدید فرهنگی و اهمیت هنری فوق العاده آثار کیارستمی و همچنین سبک نوآورانه و منحصر به فرد وی یاد کرد که از سینمای نئورئالیستی ایتالیا نیز الهام گرفته است.

در ادامه این مراسم که در باغ محل اقامت سفیر ایتالیا در تهران برگزار می‌شد، از نمایشگاه عکسی رونمایی شد که شامل ۲۱ عکس از جشنواره بین‌المللی جایزه عکس پنج ۲۰۲۱ بود که توسط ۱۶ عکاس برجسته ایرانی و خارجی گرفته شده بود.

عنوان جشنواره بین‌المللی جایزه عکس پنج، از مستند تحسین شده کیارستمی به نام «پنج» (۲۰۰۳) الهام گرفته شده که شامل پنج نمای دور بوده که رو به اقیانوس و بیشتر با موقعیت‌های ثابت دوربین فیلم برداری شده است. این نمایشگاه سالانه عکس، توسط مهدی شادی‌زاده در سال ۲۰۲۰ تاسیس شده و توسط فرهود نصیری و علیرضا شادی‌زاده سرپرستی می‌شود و سیمین بایرامی مدیریت آن را بر عهده دارد.

در بخش دیگری از این مراسم به مناسبت بزرگداشت عباس کیارستمی، دو مستند کوتاه ویدئویی با عنوان «تک درخت روستای آرو» و «در جستجوی زمان از دست رفته» به کارگردانی مهدی شادی‌زاده به نمایش درآمدند که شامل مناظر و مکان‌های طبیعی الهام بخش کیارستمی در فیلم‌های او بودند.

همچنین در ادامه این برنامه، با هدف بازآفرینی روح نئورئالیستی سینمای کیارستمی از طریق صدای موسیقی مینیمالیستی، اجرای ویژه پیانو و ویولن در نظر گرفته شده بود که توسط الناز مشتاقی و بهزاد جعفریان اجرا شد و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز