خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی در برنامه شهر فرنگ مطرح کرد:

هدف اصلی تقویت سینمای انقلاب اسلامی است/ بازنگری در آیین نامه‌های شورای پروانه ساخت و نمایش

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۰۴۴

رئیس سازمان سینمایی شامگاه پنجشنبه ۲۲ مهرماه در برنامه شهرفرنگ پیرامون آینده سازمان سینمایی و همچنین راهکارهای این سازمان برای برون رفت از مشکلات توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه احیاء شورای عالی سینما یک ضرورت بود، گفت: اگر می‌خواهیم سینما در آینده پیشرفت کند و مشکلات قانونگذاری در حوزه سینما نداشته باشیم باید برای احیاء شورای عالی سینما اقدام می‌کردیم. در دوره آقای شمقدری زمانیکه سازمان سینمایی شکل گرفت ایشان تصمیم گرفتند با حمایت شخص رئیس جمهور وقت، شورای عالی سینما ایجاد شود اما درحدود ۱۰ سال این شورا تعطیل شد. 

محمد خزاعی با اشاره به اینکه در بسیاری از نقدها می‌خواندم که پرسیده بودند «آیا در شورای عالی سینما تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد؟» افزود: وقتی این موضوع با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و ایشان در جلسه هیات دولت با آقای رئیس جمهور مطرح کردند به شدت استقبال شد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم و شخص اول قوه مجریه جناب آقای رئیسی اهتمام ویژه‌ای به جریان سینما دارند و همچنین شناخت بسیار خوبی از تاثیرگذاری سینما در دیپلماسی فرهنگی و مشکلات داخلی دارند که تصمیم می‌گیرند تا شورای عالی سینما سریع‌تر احیا شود. 

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات این موضوع را در دستور کار قرار دادند و گفتند در آذرماه اولین جلسه شورای عالی سینما را داشته باشیم. این شورا کمک خواهد کرد تا ما به برنامه‌هایی که در آینده مد نظرمان است، برسیم. 

رئیس سازمان سینمایی گفت: یک سری قوانین داریم که اگر میخواستیم این قوانین را برای اعتلای سینمای ایران در حوزه دیپلماسی، بین الملل و داخلی از طریق مکانیزم معمول اداری جلو ببریم، شاید هر قانون ۴ سال طول می‌کشید. وقتی شورای عالی سینما، در عالی‌ترین سطح شکل می‌گیرد و قبل از آن کمیسیون‌های تخصصی در سازمان سینمایی، چالش‌ها و معضلات سینمای ایران و مباحث راهبردی که باعث پیشرفت سینمای ایران وی شوند است را استخراج می‌کنند و آن‌ها در شورای عالی سینما مطرح خواهد شد، مسیر برای حل اساسی‌تر مشکلات هموارتر است 

بسیاری از قوانین ما هنوز مربوط به دهه ۶۰ است

خزاعی با اشاره به دیدار خود با اهالی خانه سینما طی هفته گذشته گفت: از هیات مدیره خانه سینما سوال کردم شما که سال‌ها فعالیت صنفی انجام می‌دهید، مهمترین مشکل چیست؟ چرا بیمه بیکاری، امنیت شغلی، معیشت و… هنرمندان برطرف نشده است؟ لازم است به ساز و کارهایی برسیم تا به مسائل سینمای ایران جدی‌تر پرداخته شود. 

وی ادامه داد: بسیاری از قوانین ما مربوط به دهه ۶۰ است؛ مثل پروانه نمایش و پروانه ساخت ها؛ به همین دلیل تجدید نظر در قانون پروانه ساخت و نمایش را در دستور کار قرار دادیم و اگر قرار باشد از طریق هیات وزیران مجوز آن‌ها را بگیریم شاید پروسه ۲ساله داشته باشد اما شورای عالی سینما کمک خواهد کرد تا ما سریعتر این مرحله را طی کنیم. 

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه شورای عالی سینما تعریفی دارد که قبلا مصوب شده است، بیان داشت: تغییراتی در آخرین آیین نامه آن انجام شده است. این شورا ترکیبی از اشخاص حقیقی و حقوقی است. آخرین جمعبندی را با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعد از آن با نهاد ریاست جمهوری انجام خواهیم داد. در ابتدا باید کمیسیون‌های تخصصی را تشکیل بدهیم. اشخاص حقوقی ۵ نفر و حقیقی ۹ نفر هستند. البته درجمعبندی نهایی احتمال دارد که تعدادی از این اشخاص کاهش پیدا کند. 

کمک به سینمادارها برای آسیب‌های ناشی از کرونا

خزاعی درباره برنامه‌های خود برای آسیب‌های کرونا به بخش فرهنگ، گفت: بحران کرونا برای همه مشاغل همچون سینما، تئاتر، موسیقی، کتاب و در مجموع حوزه فرهنگ آسیب زیادی در پی داشته و موجب شده تا بسیاری از خدمات فرهنگی به مردم تعطیل و دچار مشکلات عدیده‌ای شود. بیشترین ضرر را سالن‌های سینما و برخی تهیه کنندگان دیده اند. برخی از تهیه کننده‌ها آثارشان مربوط به بخش دولتی می‌شود که ضرر آن‌ها متوچه دولت خواهد شد اما بخشی از آثار با سرمایه‌های بخش خصوصی ساخته شده است که امید داشتند تا سرمایه‌شان برگردند و در مرحله اکران به سوددهی برسند. در حوزه سینمادارها برنامه‌ای را مدون کردیم تا طی چندماه کمک‌هایی به سالن‌های سینمایی داشته باشیم. سالن‌های سینمایی بخش خصوصی فعال و سالن‌های سینمایی بخش خصوصی غیرفعال که با کمک ما می‌توانند فعال شوند. یکی از شرط‌های کمک به این سالن‌ها این است که پویا و اکران فیلم داشته باشند. 

وی با ابراز امیدواری به اینکه در سال ۱۴۰۱ در این رابطه مشکل خاصی نخواهیم داشت، افزود: چشم‌انداز من این است که از بهمن ماه مخاطب به سمت سینماها خواهد آمد و امید دارم از سال ۱۴۰۱ مشکلات سینماها برطرف شده باشد. امروز نسبت به دو ماه قبل وضعیت سینماها خیلی بهتر شده است. برنامه‌ای هم برای فیلم‌های صف اکران دارند داریم -که تعداد آن‌ها کم نیست. - امروز، تقریبا، بالغ بر ۲۵۰ فیلم آماده اکران داریم اما شرایط برایشان فراهم نیست. درحال برنامه ریزی هستیم و جلساتی با معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی داشتیم که چگونه می‌توانیم کمک کنیم تا آن‌هایی که علاقمند به اکران هستند تا پایان سال برنامه ریزی برای اکران داشته باشند. 

سال آینده حمایت از اکران و سینمادار نداریم

خزاعی با بیان اینکه قطعا در سال آینده حمایت از اکران و سینمادار نخواهیم داشت، گفت: زمانیکه شرایط به حالت مطلوب برگردد طبق آیین نامه‌ای که اعلام خواهیم کرد تعهدی نسبت به محصولات و آثاری که طی این مدت اکران نشوند، نخواهیم داشت. باید شرایطی فراهم شود تا آذوقه فرهنگی که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و شاید سال بعد ما را دچار بحران و فیلمسوزی کند، برنامه ریزی داشته باشیم تا صاحبان آثار دچار مشکل نشوند. 

وی درباره بسته معیشتی اعلام شده برای اهالی سینما نیز توضیح داد: این بسته مختص کسانی است که هنر کارت دارند. بودجه‌ای اختصاص پیدا کرد به اهالی سینما و تا یک ماه آینده این پول تخصیص پیدا خواهد کرد. مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و وزیر به شدت پیگیر این موضوع هستند و تا یکماه آینده کمک‌هایی از طریق هنرکارت به اهالی سینما خواهد شد. 

خزاعی درباره معضل بیکاری نیز گفت: معضل بیکاری در کوتاه مدت حل نمی‌شود باید با تعامل سازمان‌ها و نهادهایی برنامه ریزی جدی برای آن صورت گیرد. به دوستان خانه سینما گفتم مشکلات و معضلات در حوزه‌های مختلف را به ما اعلام کنند تا در جلسات کارشناسی به یک برنامه مشخصی برسیم. هیات مدیره خانه سینما شروع کردند و درحال برنامه ریزی هستند. امیدوارم در شورای عالی سینما راهکارهایی را مدون کنیم تا مشکلات کم شود. 

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: بحث مالی جدا است و بحث روانی کار نکردن سینماگران مساله دیگری است. گاهی به یک کارگردان سال‌ها است از روسای صنوف حتی زنگ هم زده نشده است. دیدن آدم‌ها در حوزه فرهنگ و هنر موجب احیا آدم‌ها می‌شود و باید توجه داشته باشیم که فراموشی بدترین آسیب در حوزه سینما است. صنوف باید با اعضا تماس بگیرند و برخی از آن‌ها را به عنوان مشاور برای فیلم اولی‌ها معرفی کنیم. سعی کنیم در خانواده سینما بهم کمک کنیم. در نهایت همه ما یک خانواده هستیم و جدا از بحث معیشت و اقتصاد برای هدف‌های متعالی‌تر در سینمای ایران تلاش می‌کنیم و مشکلات با پیگیری و جدیت حل خواهد شد. باید سعی کنیم مشکل معیشت و منزلت هنرمندان را حل کنیم. در این رابطه مقرر شد تا هیات مدیره خانه سینما مکانیزم و طرحی را ارائه دهد که حل مشکلات به صورت سامانمند صورت بگیرد. 

هرجا قانون‌شکنی باشد مشکلات عدیده‌ای نیز وجود خواهد داشت

وی درباره دستمزدهای کلان در برخی پروژه‌های سینمایی نیز توضیح داد: جلسه‌ای با اتحادیه تهیه کنندگان داشتم. باید برنامه‌های مدون برای این موضوع داشته باشیم و این مسئله با کمک تهیه کنندگان قابل حل است. هرجا قانون‌شکنی باشد مشکلات عدیده‌ای نیز وجود خواهد داشت. این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم اتخادیه تهیه کنندگان هم است. در بین تهیه کنندگان شاید تنها یک درصد قانون‌شکن هستند که می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد تا در چارچوب قرار بگیرند. به عنوان مثال، «ساترا» دستمزدهای بازیگران برای سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی را جدا می‌کند. برخی بازیگران درخواست‌هایی دارند و تهیه کنندگان هم موافقت می‌کنند که اگر تهیه کنندگان هوشمند در راس امور باشند و برای معضلات سینمای ایران تصممیم بگیرند خیلی از مشکلات حل می‌شود. 

بحث شفافیت به معنای قانونگرایی مطرح خواهد بود

خزاعی با بیان اینکه در دوره جدید برای تعاملات بیشتر نیاز است تا شفاف‌تر باهم گفتگو کنیم، بیان داشت: در این دوره بحث شفافیت به معنای قانونگرایی مطرح خواهد بود. اینکه آیین نامه‌ها و ضوابط باید اجرا شود و قرار نیست ما قانون‌شکن باشیم. وقتی قانونی مصوب می‌شود باید پای آن بایستیم. اگر قانونی مصوب کنیم و تغییری در آیین نامه‌ها بدهیم، پای آن خواهیم ایستاد. 

بایدها و نبایدها در جهت صیانت از خانواده سینمای ایران است

وی ادامه داد: دوستانی که تصورشان این است که در دوره‌های گذشته می‌توانستند قوانین را دور بزنند بدانند که در این دوره نمی‌توانند اینکار را انجام دهند. آیین نامه‌ها و قوانین ما شفاف خواهد شد. همچنین، بایدها و نبایدهایی که در جهت صیانت از خانواده سینمای ایران است و بحث‌های حمایتی، وظایف ما درباره اکران و تولید مشخص خواهد شد. یکی از برنامه‌های ما در آینده در بنیاد سینمایی فارابی جدای از حمایت در تولید، حمایت از اکران خواهد بود. 

خزاعی با اشاره به اینکه وقتی جریان لیبرال و سرمایه داری در سینما حرف اول را بزند انحصار بوجود خواهد آمد، افزود: ما به عنوان قانونگذار باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم. فیلم‌هایی ساخته می‌شود اما در اکران هیچ حمایتی از آن‌ها نمی‌شود. طبیعی است که در مورد این نوع فیلم‌ها، بخش خصوصی می‌گوید فیلم را نهایتا دو هفته در اکران نگه می‌دارد درچنین حالتی ما باید فضای تبلیغاتی و امکانات برای فیلم فراهم کنیم و فقط نباید به فکر تولید باشیم بلکه باید به رساندن فیلم به اکران هم فکر کنیم. 

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا در اکران از فیلم‌های انقلابی و ملی و فیلم‌هایی که در یک چارچوبی در نظام جمهوری اسلامی قرار دارند، حمایت کنیم و بدین معنی نیست که همه فیلم ها، فیلم‌های ایدئولوژی خواهند بود. ما به دنبال حمایت از فیلم‌های اجتماعی هستیم با مضامین خوب و قابل دفاع که خانواده‌ها در سینماها به راحتی به تماشای آن‌ها بنشینند. 

باید استاندارسازی به سینمای ایران برگردد

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه باید استاندارسازی به سینمای ایران برگردد، گفت: خانواده و مخاطب باید در سالن‌های سینما احساس امنیت کند. در سینما وقتی مهر سازمان سینمایی بر روی یک اثر می‌خورد و پروانه نمایش می‌گیرد یعنی ما همه مسائل جامعه شناسی، روانشناختی و… را در این فیلم بررسی کردیم تا برای کودک و کانون خانواده ضرری نداشته باشد و مخاطب با خیال راحت به تماشای آن بنشیند. 

اولین اقدام من در سازمان سینمایی بازنگری آیین نامه‌ها بوده است

خزاعی با بیان اینکه گاهی قانونگذاری ما اشکال داشته است، بیان داشت: وقتی می‌گویم قانون پروانه ساخت و نمایش مربوط به سال ۸۰ و دهه ۶۰ است یعنی حتی اصطلاحات آن هم قدیمی است. داخل پرانتز نوشته شده ویدئو، اسلاید، نگاتیو و… این‌ها باید اصلاح شود و یکی از مشکلات این است که باید به هیات وزیران برود، جلسه بگذارند و پروسه طولانی باید طی شود. اولین اقدام من در سازمان سینمایی بازنگری آیین نامه‌ها بوده است تا اشکالات را برطرف کنیم و به هیات وزیران ارائه بدهیم. در یرخی آیین نامه‌های دیگر خلاء قانونی داریم و یا سازمان سینمایی گاهی در اکران فیلم‌ها نقشی ندارد. به عنوان مثال، مدیرکل نظارت و ارزشیابی که باید تصمیم گیرنده باشد نقشی در پروانه نمایش فیلم‌ها ندارد و شورا، پروانه نمایش را احراز می‌کند. 

وی ادامه داد: در حوزه نمایش آثار باید به قوانین شفافی برگردیم که سینماگرها آنرا بدانند. در دوره ما فیلمی که امضا می‌شود و پروانه نمایش می‌گیرد، مسئولیت توقیف فیلم به شرطی که با فیلمنامه خودش تطبیق داشته باشد در مرحله پروانه نمایش برعهده نظارت و ارشیابی است و ما قطعا، پاسخگو خواهیم بود. 

خزاعی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا قرار است در دوره مدیریت شما روند ساخت فیلم و ممیزی دشوارتر شود، پاسخ داد: این امر دشوار نمی‌شود و قرار است بحث استانداردسازی را دنبال کنیم. من معتقدم که ما محصول فکری تولید می‌کنیم و محصول فرهنگی با خرد و اندیشه مردم سر و کار دارد و محصولات غذایی با تن آدم سر و کار دارد. به عنوان مثال، وقتی شیر تولید می‌شود و علامت استاندارد روی آن می‌خورد آن را می‌خریم و اگر اعلام کنند دارای روغن پالم است قطعا از آن استفاده نمی‌کنیم و آن را نمی‌خریم زیرا سلامت خانواده به خطر می‌افتد و بر همین اساس پالم‌های سینما باید کنار برود و باید توجه داشته باشیم که اقتصاد در سینما مهمترین رکن است. 

وی ادامه داد: در حوزه سینمای کمدی، کودک، دفاع مقدس، اجتماعی و… حمایت خواهیم کرد. ما باید برای مخاطبین خاص ژانرهای مختلفی داشته باشیم و قرار نیست صرفا برای فروش از سینما استفاده ابزاری کنیم. در بهترین شرایط (۲ سال قبل) ۱۵ میلیون نفر در طول سال فیلم سینمایی دیدند. یعنی از هر پنج نفر یک بلیت در سال خریداری شده، چرا مخاطب سینمای ایران تا این اندازه ریزش داشته است؟ اگر مخاطب و خانواده‌ها به مضامین ما اعتماد کنند اتفاقات مهمی خواهد افتاد و مخاطب ما به جای ۱۵ میلیون نفر درطول سال ۴۵ میلیون نفر خواهد بود. 

خزاعی با اشاره به اینکه جریان انقلاب ما باعث تحول در کشورهای دیگر شده است اما در مورد سینمای ایران این اتفاق نیافتاده است، گفت: «اخلاق»، «خانواده» و «عدالت خواهی» مضامینی هستند که باید برند سینمای ما در جهان باشد و باید برای آن برنامه ریزی انجام داد. 

وی درباره فیلم‌هایی که در دوره قبل پروانه نمایش نگرفتند، بیان داشت: این فیلم‌ها باید توسط شورای پروانه نمایش جدید دیده شوند و توسط کارشناس‌ها مورد بررسی قرار گیرند. من یک سری آرمان‌ها و اهداف دارم. وقتی می‌بینم مردم با من اهداف مشترک دارند پای آن‌ها خواهم ایستاد. عادت به پشت میزنشینی ندارم و معتقدم باید به دنبال اهداف رفت. در بدو ورودم به سازمان سینمایی متوجه شدم فیلمخانه ملی ایران برغم داشتن ردیف بودجه جدا ازمنابع سازمان سینمایی ۲۰ سال است که نتوانسته تکمیل شود، معضل را بررسی فوری کردیم و اکنون، عملیات آن اغازشده است. به مدیریت فیلمخانه ملی گفتم شما ظرف یکسال باید این ساختمان را افتتاح کنید. 

خزاعی یادآور شد: ما قرار است گام‌های بلندی برای سینمای ایران برداریم البته با کمک و همفکری خود اهالی سینما و در حوزه دیپلماسی فرهنگی کارهایی درحال انجام است که به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد و همچنین در بحثهایی همچون: تولید مشترک، بازار منطقه و…به صراحت عرض می‌کنم؛ فیلم‌هایی که در زمان مدیریت ما پروانه نمایش آن‌ها صادر می‌شوند مشکلی برای نمایش نخواهند داشت مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد. 

کسانی که در سینمای ایران ذی نفع هستند نمی‌توانند در شوراها و هیات امناها باشند

وی درباره انتصابات در حوزه شوراها و هیات امناها نیز توضیح داد: من معتقدم آدم‌هایی که در سینمای ایران ذی نفع هستند نمی‌توانند در هیات امناها حضور داشته باشند زیرا مغایر با عدالت فرهنگی، رانت‌زدایی و جریان مبارزه با فساد است. بدین معنا نیست که خدای نکرده آن‌ها به دنبال این موضوعات هستند بلکه بدین معنا است که وقتی از آن‌ها دعوت می‌کنیم در معذوریت اخلاقی قرار می‌گیرند و خود آن شخص می‌خواهد فیلم بسازد و در چنین حالتی مغایرت منافع دارد. عدالت فرهنگی این است که بتوانیم به تناسب همه آدم‌ها را درگیر کنیم. آدم‌های زیادی داریم که سال‌ها کار می‌کردند و در حال حاضر شرایط کاری برای آن‌ها فراهم نیست و به شدت آدم‌های باسوادی هستند و منافعی ندارند از آن استفاده می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه هیات امناها با شوراها خیلی متفاوت هستند، ادامه داد: در هیات امناها نیاز نیست حتما آدم‌هایی باشند که کار سینما انجام می‌دهند زیرا تعاریف آن‌ها متفاوت است. شوراها به زودی معرفی خواهند شد و ترکیب شورای پروانه ساخت تقریبا مشخص شده است و شورای پروانه نمایش نیز در حال مشخص شدن است. 

خزاعی درباره بودن شورای پروانه ساخت، گفت: درباره شورای پروانه ساخت تهیه کنندگان بحث‌هایی دارند مبنی بر اینکه چه ضرورتی دارد و اینکه می‌تواند بر عهده تهیه کننده‌ها باشد؟ من در جلسه با تهیه کننده‌ها گفتم برنامه‌هایشان را اعلام کنند و برای حذف آن باید محاسن و معایب آنرا کارشناسی کنیم. 

هر اقدامی که در جهت تقویت سینمای ملی نباشد تعطیل می‌شود

وی با بیان اینکه بدون اهالی سینما نمی‌توان خانواده اهالی سینما را اداره کرد، ادامه داد: در هرجایی که من حضور داشتم بحث مشارکت بالا بوده است و از دوستان در جاهایی که ضرورت داشته استفاده کرده‌ایم و خواهش کردیم به ما کمک کنند و من این را یک ضرورت می‌دانم. 

رئیس سازمان سینمایی درباره تغییرات در جشنواره‌های سینمایی نیز گفت: ارزیابی کارکرد جشنواره‌های سینمایی و منافعی که برای سینمای ایران دارند، در دستور کار قرار گرفته است. گروهی که تخصص‌شان در جشنواره‌ها است همه جشنواره را مورد بررسی قرار داده‌اند. قرار نیست صرفا برای سینمای ایران هزینه‌های اقتصادی ایجاد کنیم. هر اقدامی که در جهت تقویت سینمای ملی نباشد تعطیل خواهد شد و اقدامات بعدی جایگزین می‌شود. اگر جشنواره‌ها برای سینمای ایران کارکرد دارند و به تولیدات و رشد سینمای ایران کمک می‌کنند (در عرصه‌های داخلی و خارجی) برگزار خواهند شد. شاید ضرورت داشته باشد برخی جشنواره‌های جدید احیا شوند، شاید برخی جشنواره‌ها ادغام شوند و شاید هم تعداد جشنواره‌ها کم شود. 

خزاعی درباره نمایش فیلم‌های خارجی در ایران نیز گفت: آیین نامه‌های برای این نوع فیلم‌ها نوشته می‌شود که ضرورت نمایش آن‌ها چیست؟ نمایش فیلم‌های خارجی موافقین و مخالفینی دارد. یک سری از تهیه کننده‌ها و پخش کننده‌ها موافق هستند و یک سری از تهیه کننده‌ها و پخش کننده‌ها مخالف هستند باید کارشناسی شود و ببینیم به چه فرایندی می‌رسیم اما هدف من تقویت سینمای ملی ایران، سینمای انقلاب اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی است. برای من این موضوعات اهمیت زیادی دارد و برای آن‌ها سرمایه‌گذاری و حمایت خواهم کرد. 

توسعه عدالت فرهنگی در استان‌ها از مهمترین برنامه‌ها است

وی با بیان اینکه تمام منابع مالی ما در تهران است، افزود: متاسفانه ما از شهرستان‌ها غافل شده‌ایم درحالیکه عدالت فرهنگی این است که به شهرستان‌ها هم پرداخته شود. باید به فیلمسازان کوتاه و مستند در شهرستان‌ها توجه شود. باید از سالن‌سازی در شهرستان‌ها از فیلم‌های بومی در استان‌ها، فرهنگ‌ها، آیین ها، آداب و رسوم در استان‌ها و… حمایت کرد زیرا استعدادهای بسیار خوبی در شهرستان‌ها داریم. برای من استعدادهای شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت هستند و توسعه عدالت فرهنگی در استان‌ها یکی از مهمترین برنامه‌های ما خواهد بود. 

خزاعی درباره همکاری با نهادهایی مانند کمیسیون فرهنگی مجلس و صدا و سینما نیز گفت: تمامی نهادهایی که در سینما نقش دارند هدف ما همگرایی با آن‌ها خواهد بود. حوزه هنری، سازمان اوج، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، شهر داری، همه اینها باید در کنار هم باشند زیرا تولید کننده در بخش دولتی هستند و تقویت بخش خصوصی هم در دستور کار ما قرار دارد. هر جایی که فکر کنم می‌توانم برای خانواده سینمای ایران، امکاناتی فراهم کنم (زیرساختی، نرم افزاری، توسعه سالن ها، امکانات، بودجه) قطعا تلاش خواهم کرد اما امیدوارم دوستان هم در نظر داشته باشند که سینمای ایران مخصوصا در تولید آثار احتیاج به همراهی دارد. 

رئیس سازمان سینمایی در پایان بیان داشت: در هفته آینده احکام مدیریت چند بخش از سازمان سینمایی و موسسات زیرمجموعه صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز