خبرگزاری کار ایران

ماجرایی عجیب از زندگی فردی که هزاران نفر در معرض آسیب را نجات داده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۵۶۳

مستند «کد ۱۰۰۰» ماجرایی عجیب از زندگی فردی را روایت کرده که تاکنون جان افراد زیادی را نجات داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستند «کد ۱۰۰۰» به کارگردانی کامران جاهدی در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. 

جاهدی کارگردان این فیلم مستند درباره سوژه آن گفت: موضوع این فیلم حول محور آسیب‌های اجتماعی می‌چرخد اما سوژه‌ای را روایت می‌کند که در معرض آسیب‌های اجتماعی بوده ولی به‌سلامت از این آسیب‌های اجتماعی گذر کرده است. 

وی اضافه کرد: مستند «کد ۱۰۰۰»، ماجرای زندگی فردی به نام عنایت است که در کودکی بنابر دلایلی مجبور می‌شود خانواده خود را ترک و در خوابگاه زندگی کند. شرایط زندگی برای او به قدری سخت می‌شود که تلفن تنها راه ارتباطی با خانواده‌اش است، اما به دلیل آنکه خانواده او از عشایر هستند نمی‌تواند از این طریق هم با آنان ارتباط برقرار کند. همین موضوع به نوعی گره در زندگی او تبدیل می‌شود. با این حال، مسیر زندگی او را به سمتی می‌برد که اکنون با همین ابزار یعنی تلفن، هزاران نفر را کمک کرده و با مشاوره‌هایی که می‌دهد آنان را از مرگ حتمی نجات داده است. 

کارگردان مستند «کد ۱۰۰۰» درباره انتخاب کاراکتر اصلی فیلم خود گفت: همیشه در فیلم‌سازی اجتماعی سوژه‌هایم را در پژوهش‌هایی طولانی پیدا می‌کنم. در حقیقت این‌گونه نیست که فردی را ببینم و فردا فیلم زندگی او را بسازم. برای مثال عنایت را در پروژه‌ای که در یاسوج داشتم چندین بار در بهزیستی دیدم، کم کم با همدیگر دوست شدیم و داستان فیلم بعد از ۱۰ ماه به ذهنم رسید. عنایت شخصیت بسیار درونگرایی داشت و به همین دلیل فیلم ساختن از او بسیار سخت بود. 

وی تاکید کرد: معتقدم که سوژه در برابر دوربین باید زندگی شخصی خودش را ادامه دهد، نه اینکه بخواهد در برابر دوربین آنطور که ما می‌خواهیم زندگی کند. 

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: کارگردان، صدابردار و تدوین: کامران جاهدی، نویسنده: سیده زهرا اصولی، تصویربردار: ضیا حاتمی، طراحی و ترکیب صدا: حسن مهدوی، مدیر تولید: فرهاد مصباح، تهیه‌کننده: علی خائف و تهیه‌شده در شبکه دنا به سفارش مرکز سیمای استان‌ها.

 مستند «کد ۱۰۰۰» امشب ۲۱ مهرماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش شده و بازپخش آن ساعت ۲۴ و فردا ساعت ۹ صبح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز