خبرگزاری کار ایران

آنچه که باید درباره وکالت و قوانین دانست در «بایستگی‌های وکالت و نمایندگی حقوقی»

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۳۷۰

کتاب «بایستگی‌های وکالت و نمایندگی حقوقی» دربردارنده مفاهیم مورد نیاز برای افرادی است که می‌خواهند وکیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب‌های متمم واحد حقوق و روابط بین‌الملل موسسه‌ی نشر و تحقیقات ذکر، کتاب «بایستگی‌های وکالت و نمایندگی حقوقی» اثر اکبر ضرغامی (استاد دانشگاه) را روانه بازار کرد. این کتاب در سال جاری موفق شد به چاپ دوم خود برسد و این روزها با تیراژ ۵۰۰ جلد در بازار کتاب با قیمت ۴۰ هزار تومان موجود است.

در کتاب «بایستگی‌های وکالت و نمایندگی حقوقی» مباحثی همچون کلیات وکالت، اقسام وکالت، انعقاد وکالت و شرایط وکیل دادگستری، تعهدات و مسئولیت‌های وکیل، عوامل انحلال و مانع وکالت، نمایندگی حقوقی، مقررات، قوانین و… آورده شده است.

به گفته نویسنده، کتاب حاضر ماحصل برگزاری کارگاه‌های آموزشی حقوقی در سنوات قبل است و به دلیل مشغله‌های کاری مؤلف انتشار آن با تأخیر مواجه شده است؛ به‌منظور رفع پیش‌گفته با تبیین قواعد مربوط به عقد وکالت، قوانین ناظر بر وکالت در دادگستری و نمایندگی حقوقی را به‌صورت مجزا موردبررسی قرار داده است.

در پشت جلد کتاب آمده:

لزوم آشنایی با قوانین و مقررات از این جهت ضروری است که منطبق نمودن خواسته با مفاد قوانین و شیوه‌های رسیدگی و تعقیب دعوا امری تخصصی و دشوار است که بسیاری از افراد جامعه خود به تنهایی و بدون دریافت مشاوره حقوقی و یا اختیار نمودن وکیل قادر به انجام صحیح این امر نیستند و ممکن است تقدیم یک دادخواست نادرست یا طرح شکایت بدون رعایت ضوابط و یاعدم انجام دفاع صحیح و به موقع منجر به صدور حکم رد دعوا یا شکایت گردد؛ به طوری که امکان رسیدگی مجدد هم ممکن نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز