خبرگزاری کار ایران

نشست دارابی با اعضای خانه موسیقی/ به دنبال ارتقای «موزه موسیقی» و افزایش «آثار موسیقایی ایران در عرصه جهانی» هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۹۷۹

ارتقای «موزه موسیقی» و افزایش «آثار موسیقایی ایران در عرصه جهانی» اهداف برگزاری جلسه معاون میراث‌فرهنگی کشور با هنرمندان موسیقی و مدیرعامل خانه موسیقی عنوان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دارابی (معاون میراث‌فرهنگی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) در صفحه شخصی خود از برگزاری نشست با هنرمندان حوزه موسیقی کشور به منظور انجام بحث و گفت‌وگو درخصوص سازوکارهای همکاری و ارتقای «موزه موسیقی» و نیز افزایش «آثار موسیقایی ایران در عرصه جهانی» خبر داد.

او دراین خصوص نوشت:

ارسطو فیلسوف بزرگ دنیا، موسیقی را شاخه‌ای از dr-alidarabi ریاضیات می‌دانست و حکیم ابوعلی سینا در کتاب شفا از موسیقی می‌گوید. قدمت موسیقی به پیدایش نخستین جوامع و شکل گیری فرهنگ باز می‌گردد.

موسیقی بیانگر آداب و رسوم، احساسات و عواطف، شکست و پیروزی و سبک زندگی جوامع مختلف در ادوار و زمانه‌های تاریخی است.

یکی از زبان‌های مشترک جهان که در عرصه دیپلماسی عمومی و معرفی ملل و فرهنگ‌ها و تمدن‌ها از منزلت و جایگاه والایی برخوردار است «موسیقی» است.

از ۱۶ اثر ثبت شده ناملموس ایران در عرصه جهانی، چهار اثر آن در حوزه موسیقی است که شامل: «ردیف موسیقی ایرانی»، «موسیقی بخش‌های خراسان»، «مهارت ساخت و نواختن کمانچه»، «مهارت‌های سنتی ساختن و نواختن دوتار» می‌باشد.

در دفتر معاونت میراث فرهنگی میزبان هنرمندان حوزه موسیقی کشور حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل) و استاد داود گنجه‌ای از اعضای موسس خانه موسیقی و سیدعباس سجادی بودم.

خانه موسیقی به عنوان یک نهاد صنفی غیردولتی در ۱۳۷۹ تشکیل و بیش از ۱۷ هزار عضو دارد. از جمله اهداف آن «حفظ میراث هنری ایران در بخش موسیقی» و «گسترش و معرفی موسیقی و موسیقی‌دانان ایرانی» است.

در این جلسه درباره سازوکارهای همکاری و ارتقای «موزه موسیقی» و نیز افزایش «آثار موسیقایی ایران در عرصه جهانی» بحث و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز