خبرگزاری کار ایران

نمایش ۱۳۰ اثر نقره‌کاری از هنرمندان ارامنه در یک نمایشگاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۹۳۹

۱۳۰ اثر نقره‌کاری از هنرمندان ارامنه در نمایشگاه نقره کاری ارامنه به نمایش درآمد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه نقره کاری ارامنه توسط گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با همکاری موزه آرداک مانوکیان افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور مصیب امیری (رییس پژوهشگاه)، سید عبدالمجید شریف‌زاده (رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی)، مدیران و هنرمندان این مرکز آغاز بکار کرد، ۱۳۰ اثر نقره‌کاری از هنرمندان ارامنه شامل ظرف نقره، تابلو، قلمدان، حجم‌های تزئینی و… با تکنیک‌های حکاکی، قلمزنی و مشبک به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه آثاری از اساتید نقره‌کاری همچون هراچ مگردون، سارومگردون، آرمین وارتین، سیمون ملکیان در نمایشگاه نقره کاری ارامنه به نمایش درآمده است.

کتاب مقدس ارامنه مجلد به نقره کاری برجسته، جام‌های نقره قلمزنی وحکاکی شده، وسایل مربوط به انجام مراسم مذهبی خاص کلیسایی و… بخش دیگری از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را شامل می‌شود.

گفتنی است، نمایشگاه نقره کاری ارامنه از ۲۰ مهرماه تا ۴ آبان همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ در محل گروه پژوهشی هنرهای سنتی واقع در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز