خبرگزاری کار ایران

رییس ساترا در اجلاس تنظیم‌گران بین‌المللی:

همکاری بین‌المللی تنظیم‌گران برای مهار قدرت بلامنازع پلتفرم‌های آمریکایی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۷۶۸

پنجاه و یکمین اجلاس سالانه تنظیم‌گران بین‌المللی با حضور ساترا و روسای اصلی‌ترین تنظیم‌گران رسانه و ارتباطات از نقاط مختلف دنیا به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، پنجاه و یکمین اجلاس سالانه تنظیم‌گران بین‌المللی، امسال نیز همچون ادوار پیشین توسط موسسه بین‌المللی ارتباطات با حضور ساترا و تنظیم‌گرانی از اقصی‌نقاط جهان برگزار شد. در این اجلاس موضوعات مختلفی اعم از آینده رسانه‌های عمومی، مسئله حفاظت از داده‌ها، مسائل رقابتی و چالش حکمرانی پلتفرم‌های دیجیتال مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. در پنل اختصاصی «حکمرانی پلتفرم‌ها» در کنار ساترا، تنظیم‌گران کشورهای آلمان، ایتالیا، تایلند و نهاد بِرِک (نهاد اتحادیه اروپا برای همگرایی تنظیم‌گران) شرکت داشتند.

در این اجلاس که ساترا برای بار دوم در آن شرکت کرده است، موضوع و محوریت پنل مذکور، لزوم هم‌راستاسازی منافع عمومی و چرخه اقتصادی وسودآوری پلتفرم‌ها بود که شرکت‌کنندگان، پیرامون آن به گفت‌و گو پرداختند.

سید محمدصادق امامیان رئیس ساترا با شرکت در این اجلاس ضمن ارائه اطلاعات از وضعیت ویژه ایران و به طور خاص چالش‌هایی که رسانه‌های بومی کشور در رقابت با رسانه‌های بین‌المللی با آن مواجهند، گفت: معمولا رسانه‌های بین‌المللی قانون‌گریزند و از پاسخ‌گویی به نهاد حاکمیتی خودداری می‌ورزند؛ این در حالی‌ست که رسانه‌های بومی ما نهایت همکاری را با نهادهای حاکمیتی دارند، بنابراین این چالش‌ها درعمل چالش‌های مشترکی محسوب می‌شوند که غالب کشورها را مورد تهدید قرار می‌دهند.

وی در بخشی دیگر با اشاره به نقطه قوت کشورمان در زمینه فعالیت رسانه‌ها که توجه سایر شرکت‌کنندگان را به خود معطوف کرد و تاکید بسیاری به آن شد، بیان کرد: ما در ایران برخلاف حوزه شبکه‌های اجتماعی که با غلبه رسانه‌های بین‌المللی توام است، دارای پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیویی اختصاصی متعلق به خود هستیم که در بیشتر کشورها وجود ندارند و این موارد به مثابه سرمایه‌های ملی ایران محسوب می‌شوند.

رئیس ساترا با برشمردن برخی از اتفاقات که در سال‌های اخیر در رسانه‌های بین‌المللی رخ داده‌اند، تاکید کرد: حذف صفحات حائز اهمیت و مورد توجه مردم ما، ورود به صفحات شخصی، تعلیق و حتی مسدود کردن برخی از این صفحات، حذف محتوای مهم از منظر فرهنگ ملی و از این دست رخدادها، عملا به این معناست که حاکمیت رسانه‌ای کشور مورد تعرض واقع شده است.

در ادامه جلسه، این موضوع به عنوان یک دغدغه مشترک و مهم که بسیاری از کشورها تجربه مشابه آن را داشته‌اند مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

سید محمدصادق امامیان رئیس ساترا در پایان صحبت‌های خود در این اجلاس به ارائه چند پیشنهاد پرداخت که عبارتند از:

 - ضرورت همکاری بین‌المللی تنظیم‌گران در مهار قدرت بلامنازع پلتفرم‌های آمریکایی.

 - برقراری تعادل بین حاکمیت رسانه‌ای کشورها و بهره‌مندی از منافع فعالیت پلتفرم‌های بین‌المللی به عنوان موضوع اصلی همکاری مشترک تنظیم‌گران.

 -احترام به حاکمیت ملی و التزام به اصل بی‌طرفی سیاسی پلتفرم‌های بین‌المللی به عنوان پیش‌شرط مشترک تنظیم‌گران برای ادامه فعالیت آنها در کشورهای متبوع.

در این پنل، مدیران نهادهای تنظیم‌گر سایر کشورها نیز با تأکید بر دغدغه‌های مشترک، لزوم شکل‌گیری سازوکار همکاری را برای رفع دغدغه‌های کشورها به عنوان راه‌حل مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز