خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه ریاست صداوسیما:

فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ برای رهایی از مشکلات است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۵۰۹

رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه ریاست صداوسیما ابراز امیدواری کرد که جبلی نشان دهد فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ رهایی‌بخش برای دنیا و استقلال ایران به عنوان کشور مولد ثروت، معرفت و منزلت است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه ریاست رسانه ملی که صبح امروز شنبه ۱۷ مهرماه برگزار شد، با قدردانی از زحمات عبدالعلی علی عسکری در زمان ریاست سازمان و آرزوی توفیق برای پیمان جبلی رئیس جدید این سازمان گفت: آقای جبلی در این سازمان از دبیری و سردبیری آغاز کردند و امروز رهبر معظم انقلاب این مسئولیت خطیر را به این کارشناس رسانه اعطا کردند که فردی از درون همین سازمان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم ایران از قبل از اسلام و تا بعد از آن همیشه موحد و خداپرست بوده‌اند گفت: امام خمینی (ره) با اندیشه نابش انقلاب را در روزهایی که دین و مسلمانان در حاشیه و انزورا بودند، به پیروزی رساند. 

وی افزود: امام آمد و اسلام را از حجره‌ها به میدان آورد؛ فرهنگ شهدا و فرهنگ خداباوری و مردم باوری و خودباوری را پرورش داد تا پیروزی انقلاب اسلامی فرا رسید. قالیباف با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ پیش‌برنده و عزتمندانه است که می‌توانیم با آن تولید ثروت، عزت، امنیت و معرفت داشته باشیم گفت: پس تنها الگوی موفقیت ما همان موفقیت پیروزی انقلاب و دهه اول دوران دفاع مقدس است و هر راه دیگری برویم بیراهه رفتیم، امروز ما میراث خوار آن فرهنگ نیستم بلکه میراث دار دوران دفاع مقدس هستیم. 

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه رسانه ملی باید فرزند زمانه خویش باشد و طبق همین فرضیه حرکت کند گفت: مردم از ما توقع دارند که پیشرفت کنیم و کشور را درست اداره کنیم. 

قالیباف از شهید حسن تهرانی مقدم و تلاش او برای تهیه موشک در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: در سال ۶۳ شهید تهرانی مقدم در روزهایی که حتی خمپاره هم نداشتیم به دنبال موشک رفت و به مدد تلاش‌های او امروز در این عرصه در جایی هستیم که آسمان ایران و جبهه مقاومت، در پوشش و امنیت موشک‌هایی است که الگوی ان در دفاع مقدس ترسیم شد. 

وی افزود: امروز بقا و عزت جمهوری اسلامی‌به گونه‌ای است که هژمونی آمریکا در منطقه و جهان را شکسته است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه امروز در اداره کشور برای حل مشکلات مسیر دوران دفاع مقدس را عوض کردیم و مسیر دیگری رفتیم گفت: مشکلات موجود در کشور ریشه در همین تغییر مسیر دارد. وی با بیان دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص صداوسیما گفت: امام خمینی (ره) از دو دانشگاه نام بردند، دانشگاه دفاع مقدس و دانشگاه صداوسیما؛ دانشگاه صدا و سیما باید پا در جای پای دانشگاه دفاع مقدس بگذارد تا در این جنگ رسانه‌ای و تحریفی که امروز مهم‌تر از جنگ اقتصادی ماست، پیروز شویم. 

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه صداوسیما در توفیق کشور و اداره مطلوب آن نقش بزرگی دارد گفت: رسانه ملی بزرگ‌ترین حلقوم برای این مردم مستضعف که طعم تلخ فقر را چشیده‌اند است. 

قالیباف با اشاره به مشکلات این روزهای کشور گفت: امروز که پاشنه آشیل ما مشکلات اقتصادی است و در جنگ اقتصادی نابرابر قرار داریم، امیدوارم دکتر جبلی با همان فرهنگ دفاع مقدس و جبهه مقاومت با اخلاص و مجاهدت و همکاری و دست در دست هم کار‌ها را جلوببرند و نشان دهند فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ رهایی بخش برای دنیا و استقلال ما به عنوان کشور مولد ثروت، معرفت و منزلت است.

وی در پایان با بیان اینکه همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور ضروریست تأکید کرد: باید این همدلی منجر به هم افزایی هم بشود و ثمره آن را مردم عزیز هم ببینند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز