خبرگزاری کار ایران

فرهنگستان هنر و حوزه هنری تفاهم‌نامه امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۵۴

بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی»، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با حوزه هنری خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، بهمن نامور مطلق (رئیس فرهنگستان هنر ) در بازدید از نمایشگاه «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» که تا ۱۵ مهر میزبان بازدیدکنندگان خود بود، گفت: آئین بزرگ و انسان‌ساز عاشورایی طی سال‌های طولانی از سوی شیعیان جهان حراست و حفاظت شده است و همواره بر شکوه و جلال آن افزوده می‌شود. این آئین بخش‌های گوناگونی از جمله هنر دارد که به موجب آن همه سنین و اقشار جامعه توان ارتباط با آن را یافته‌اند. آئین‌های عاشورایی همواره با مفاهیم هنری همراه بوده است، مفاهیمی که با بیانی گیرا و روشن به مخاطب ارائه می‌شود. 

وی بیان کرد: امروزه با رسانه‌های جدید شاهد تنوع بیان هنر از این آئین هستیم. رسانه‌های گوناگون از جمله هنرهای تجسمی که در این نمایشگاه خودنمایی می‌کند، با بیان‌های متنوع از عاشورا ما را در دستیابی به لایه‌های پنهان آن یاری خواهد کرد. عاشورا و آئین‌های آن دارای مفاهیم و ناگفته‌های بسیاری است که با رسانه‌های تازه می‌توان آن‌ها را کشف، دسته‌بندی و به مخاطب ارائه کرد. 

رئیس فرهنگستان هنر ادامه داد: آثار سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی نیز همانند فرهنگ مردمی عاشورایی نشان از مردمی بودن آن دارد، چرا که شاهد شرکت هنرمندانی از سراسر ایران و از اقوام گوناگون هستیم. باید از حوزه هنری که چنین ظرفیتی را برای ابراز احساسات و ارادت هنرمندان هنرهای تجسمی به امام حسین (ع) فراهم کرد تقدیر و تشکر کنیم. بی‌شک ما در فرهنگستان هنر آماده همکاری با حوزه هنری و دیگر نهادهای مربوطه پیرامون عاشورا و آئین‌های آن هستیم. 

نامور مطلق در پایان گفت: فرهنگستان هنر در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با حوزه هنری است تا امکان همکاری‌هایی بیش از پیش فراهم شود. امیدواریم تا در این مورد دیگر نهادهای فرهنگی و هنری به ما ملحق شوند، تا تفاهم‌نامه‌های چند جانبه و چند ضلعی برای بیان اصالت‌های هنری و مفاهیم عمیق انسانی، دینی، اسلامی و شیعی داشته باشیم. هر یک از نهادهای گوناگون در این همکاری‌ها می‌توانند بخشی از کار را به عهده بگیرند و به انتقال مفاهیم گاهی گمشده به نسل جوان کمک کنند. 

«نگارخانه ابوالفضل عالی» و گالری‌های شماره یک و دو «خانه عکاسان»، نیمه اول مهرماه میزبان آثار برگزیده «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» بود. این آثار فاخر در ۴ بخش «عکس»، «پوستر»، «نقاشی‌خط» و «تصویرسازی» به نمایش عمومی در آمدند. «سوگواره هنر عاشورایی»، با سابقه‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در عرصه هنرهای تجسمی است که هرساله از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی با موضوع حماسه بزرگ عاشورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز