خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۶۳۵

برخی مسایل فرهنگی کشور در نشست روز پنج‌شنبه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در قم مطرح و بررسی شد.

به گزارش ایلنا  به نقل از پایگاه اینترنتی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در هشتمین جلسه خود از ابتدای سال جاری، با دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به بررسی برنامه‌های تحولی کوتاه مدت و بلند مدت این وزارتخانه پرداخت. 

در این نشست، اعضای کمیسیون مطالبات خود پیرامون برخی اشکالات و معضلات فرهنگی در جامعه به ویژه عرصه فرهنگ عمومی، وضعیت مد و لباس، سینما و تئاتر، موسیقی، حوزه نشر و کتاب و اصلاح برخی روش‌ها در موضوع رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور را مطرح و به بحث و تبادل نظر در خصوص این مسائل پرداختند. 

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با قدردانی از دغدغه‌مندی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و تایید وجود برخی اشکالات، ضمن تشریح رویکرد و برنامه‌های تحولی این وزارتخانه در دولت سیزدهم گفت: برنامه‌های کلان ما در حوزه‌های مختلف با نگاه تحولی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر تدوین شده و تعامل با سایر دستگاه‌های فرهنگی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. 

وی همچنین فعال‌تر شدن رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی خارج از کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در برنامه جدید، رایزنی‌های فرهنگی خارج از کشور از انفعال خارج شده و با به کارگیری نیروهای متخصص، معتقد و با انگیزه این حوزه نیز فعال‌تر عمل خواهد کرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هماهنگ‌سازی جریان‌های فرهنگی کشور و توزیع عادلانه امکانات اظهار داشت: فعالیت دستگاه‌های فرهنگی باید به دور از موازی‌کاری و در جهت اهداف و مسیر مشترک نظام در عرصه فرهنگ اسلامی و در تراز نظام اسلامی باشد. 

خاطرنشان می‌شود کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری از ابتدای آغاز به کار دوره پنجم این مجلس، مطالبه‌گری از مسئولان فرهنگی و بررسی معضلات بخش‌های فرهنگی را در دستور کار داشته و از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، با بازتعریف مطالبه‌گری، به رغم وقوف بر مشکلات و موانع، مسائل را با نگاه تحول، تغییر و اصلاح ساختارها دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز