خبرگزاری کار ایران

مدال طلای جهان در ترکیه به اختراع موزه‌ای گروه ایرانی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۴۹

تنها اختراع مربوط به موزه ها در ششمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه مربوط به یک گروه ایرانی بود که توانست بین 260 مخترع از 20 کشور جهان، برای دومین بار مدال طلا برای کشور به همراه آورد.

به گزارش ایلنا، محمودرضا گرجی، مرجان حاجی رحیمی و سالار بصیری، توانستند برای حفاظت از اشیای تاریخی و هوشمندسازی موزه ها اختراعی داشته باشند که پیش از این در نخستین دوره مسابقات بین المللی اختراعات سوئیس (ویژه مخترعان عضو فدراسیون جهانی ایفیا) مدال طلا را کسب کرده بود و حالا همان اختراع در نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه نیز مدال طلا به همراه آورد.

گرجی که به نمایندگی از این گروه  در ششمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه شرکت کرده بود، در این باره توضیح داد: این نمایشگاه از آن جهت که نخستین نمایشگاه حضوری پس از شیوع کووید 19 بود، اهمیت زیادی داشت و در آن 260 مخترع از 20 کشور جهان شرکت کرده بودند که 10 اختراع از ایران برای شرکت در این نمایشگاه برگزیده شده بودند. از طرفی به عنوان نمایندگان ایران برای ما خیلی اهمیت داشت که برای یک اختراع موزه ای در ترکیه، کشوری که به صنعت گردشگری اش خیلی بها می دهد، مدال طلا به دست آوردیم.

این مخترع با تشکر از مشاوره های تخصصی دکتر مسعود تاجبخش، دستیار ویژه دبیرکل فدراسیون جهانی مخترعان که به عنوان رئیس کمیته داوران، در این نمایشگاه حضور داشت،  گفت: از نکات قابل توجه این نمایشگاه حضور مصطفی وارناک؛ وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه در غرفه ایران و استقبال او از اختراعات شرکت کنندگان ایرانی بود.

او با بیان اینکه این اختراع تنها اختراع مرتبط با موزه ها در این نمایشگاه بود، درباره ساخت آن که قرار بود به صورت آزمایشی در موزه ارامنه تهران نصب شود نیز گفت: با توجه به تحریم ها، تمام تجهیزات مورد نیاز در ایران یافت نمی شود و ما مجبور شدیم با صرف هزینه گزاف این تجهیزات را با واسطه از کشورهای خارجی بخریم. دستگاه در حال ساخت برای اندازه های مورد نیاز موزه ارامنه است و امید است  تا پایان مهرماه نصب و راه اندازی شود.

ششمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات کشور ترکیه (ISIF 2021) از تاریخ 30 شهریور تا 4 مهرماه 1400 با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیتهای فکری ملل متحد (WIPO)، دفتر ثبت بین المللی اختراعات اروپا (EPO) و زیر نظر وزارت صنعت و فناوری و دفتر ثبت اختراعات کشور ترکیه توسط عضو دائم فدراسیون جهانی مخترعان در کشور ترکیه (ABDER)برگزار شد.همچنین برگزاری کارگاههای مالکیت فکری و تجاری سازی اختراعات توسط اساتید این حوزه را می توان از دیگر نکات مثبت این رویداد بین المللی برشمرد.

انتخاب و اعطای مدال و جوایز در بخش مسابقات این عرصۀ بین المللی به مخترعان با بررسی دقیق اختراعات آنها توسط کمیته داوران بین المللی با تخصـص های ویژه صـورت پذیرفت و مراسم اعطای مدال با حضور شخصیت های علمی کشور ترکیه برگزار شد.

برگزاری این عرصۀ بین المللی فرصتی جهت معرفی و آشنائی مخترعان ایرانی با مجامع علمی، دانشگاهها و سازمانهای مرتبط با اختراعات و مخترعان در سطح بین المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فن آوری های روز دنیا و همچنین جهت ارائۀ اختراعات ثبت شده مخترعان کشور در سطح بین المللی و نیز عرصه ای برای ورود به بازارهای جهانی و یافتن حمایت کنندۀ مالی برای تولید دستاوردهای علمی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز