خبرگزاری کار ایران

بهرام ارک در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

اسکار کوآلیفای شدن جشنواره فیلم کوتاه تهران دستاوردی به مثابه یک صلح بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۳۹۳

بهرام ارک معتقد است واجد شرایط اسکار شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به مثابه یک آشتی بین‌المللی به اعتبار سینمای ایران می‌افزاید.

بهرام ارک نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا مورد تایید قرار گرفتن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از سوی آکادمی اسکار را اتفاقی بزرگ و در جهت نوعی صلح بین‌المللی دانست و گفت: ما پیش‌تر در جشنواره‌های داخلی اعتبار اسکار کوالیفای بودن را نداشتیم. در نتیجه، چنین دستاورد و افتخاری باعث افزایش اعتبار و همچنین اعتلای هر چه بیشتر سینمای ایران می‌شود. شاید بتوان گفت که اسکار کوآلیفای شدن جشنواره نوعی آشتی بین‌المللی باشد. 

وی درباره سطح کیفی آثار کوتاه ایرانی گفت: اعتقاد دارم که فیلم‌های کوتاه ایران از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردارند. ضمن این که اسکار کوآلیفای شدن جشنواره فیلم کوتاه نیز به لحاظ انگیزه‌بخشی می‌تواند محرک خوبی برای ارتقای سطح کیفی هرچه بیشتر آثار باشدT اما باید دقت کرد که جشنواره‌زدگی رخ ندهد. 

ارک توضیح داد: در واقع نباید این‌گونه باشد که فیلمساز از خودش بپرسد چه فیلمی بسازم تا با آن بتوانم به رقابت اسکار راه پیدا کنم. بنابراین فیلم‌ها نباید برای جشنواره‌ها ساخته شوند، بلکه باید به خود رجوع کرده تا فیلمی ویژه با نگاهی شخصی‌سازی شده را شاهد باشیم. 

کارگردان فیلم «پوست» گفت: بدون شک متولیان جشنواره این مورد را مدنظر قرار داده‌اندT اما من باز هم تکرار می‌کنم که باید هوشیار بود تا تایید شدن از سوی اسکار تنها به یک عنوان، منحصر نشود. انجمن سینمای جوانان ایران باید از اثر برگزیده برای اسکار، حمایت نیز داشته باشد. 

او گفت: یعنی در همه مراحل تا رسیدن به اسکار از اثر حمایت کند. این پشتیبانی شامل خبررسانی به مطبوعات و فضاسازی خبری نیز می‌شود. در واقع، جشنواره باید به تریبونی برای ارائه و معرفی اثر تبدیل شود. 

ارک در پایان با اشاره به اهمیت حفظ حیات و برگزاری جشنواره‌ها در دوران کرونا خاطرنشان کرد: تداوم جشنواره در زمان شیوع ویروس کرونا از نگاه من اتفاقی مثبت بود و هست. شرایط این روزگار شبیه به شرایط جنگ است. سینمای ما در طول هشت سال دفاع‌مقدس نیز تداوم داشت و تولیدات خود را به سرعت از سر گرفت. جشنواره‌ها نیز بخشی از فعالیت‌های سینمایی به شمار می‌آیند که در هر شرایطی باید نسبت به تداوم برگزاری‌شان اهتمام ورزید. 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز