خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در آیین پاسداشت هفته دفاع مقدس:

عنصر قدسی ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۷۳۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۷ مهرماه) در آیین پاسداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان و خانواده شهدا گفت: یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت را گرامی می‌داریم که با ایثار و فداکاری خود خط حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را برای جامعه امروز ما زنده نگه داشتند.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: شهدای انقلاب اسلامی با شهادت و ایثار جان خود این مکتب فکری را برای ما حفظ کردند.

وی ادامه داد: عنصر الهی و قدسی همیشه ضمانت بقا و استمرار انقلاب اسلامی بوده و وقتی درباره انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) صحبت می‌شود نمی توان آن را با محاسبات معمولی و  مادیات و عقل ریاضی دکارتی حل کرد.

اسماعیلی گفت: برای حوزه مطالعات نظری انقلاب‌ها، انقلاب اسلامی همواره  پدیده‌ای بوده که بعد از ۴۳ سال همچنان به عنوان یک پدیده شگفت‌انگیز با محاسبات معمولی قابل تبیین، توصیف و تحلیل نیست.

وی افزود: انقلاب اسلامی دارای محاسبات و عناصری است که مشابه عناصر آن در انقلاب ها و جنبش های دیگر وجود ندارد. عنصر شهادت‌طلبی، از خودگذشتگی، اتصال به قدرت الهی، ایمان به غیب که عنصر اصلی شکوفایی تفکر انقلاب اسلامی است، در انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضرت امام خمینی وقتی درباره شهدا صحبت می‌کردند همواره بیان می‌کردند که «شهدا امامزاده‌های عشقند»؛ چون عنصر قدسیت وارد عناصر هویتی این افراد شده است. مراسم بزرگداشت شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان به دلیل امر قدسی است که به آن متصل شده اند.

وی با اشاره به آیین بزرگداشت و پاسداشت هفته دفاع مقدس گفت: چنین جلساتی مبارک و پر برکت است چون با افرادی مومن و مجاهد مواجه هستیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وقتی به تکریم ایثارگران می پردازیم در مقام تکریم آن‌ها نیستیم بلکه در مقام بیان حسرت و غبطه از عقب افتادن از کاروان عشق و شهادت هستیم.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین ادامه داد: امیدواریم با رفع موانع سال‌های آینده همه مشتاقان حضور در راهپیمایی پرشکوه و معنوی اربعین بتوانند در این آیین حضور یابند و در مسیر راهپیمایی شرکت کنند.

در این مراسم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعدادی از خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت به شرح زیر تقدیر شد:

همسر شهید مدافع حرم اصغر فلاح پیشه 

همسر شهید مدافع حرم محمد تقی ارغوانی

 همسر شهید مدافع سلامت دکتر حمیدرضا مهینی 

پدر شهید مدافع سلامت رامین عزیزی فر 

همچنین از فعالان و هنرمندان عرصه دفاع مقدس، یوسف زینال زاده کارشناس ارشد عکاسی هنر، مهدی فیوضی کارگردان سینما و تلویزیون، آرش زینال خیری مدیر تولید سینما در تلویزیون، سعید نجفیان کارگردان، تهیه کننده و مدرس دانشگاه و همسر هنرمند مرحوم علی سلیمانی و قاسم خورشیدی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز