خبرگزاری کار ایران

تلاش‌های بانویی مسلمان برای تبلیغ اسلام در آفریقا/ «کریم بانو» روی آنتن شبکه مستند می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۵۵۲

مستند «کریم بانو» داستان زندگی و فعالیت‌های نازنین کریم برای تبلیغ اسلام در آفریقا امشب روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستند «کریم بانو» به کارگردانی حسین همایونفر در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. 

این فیلم مستند روایتی متفاوت از فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی بانوی مسلمانی به نام نازنین کریم است که توانست با فعالیت‌های خود سهم مهمی در فعالیت‌های تبلیغی در آفریقا داشته باشد. 

این بانوی مسلمان فعالیت‌های خود برای نشر ارزش‌های اسلامی را با برگزاری مراسم مذهبی نظیر بزرگداشت مقام بانوان بزرگ اسلام به ویژه حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و حضرت زینب دنبال می‌کند. وی هم‌چنین مجله «مجتبی» را به زبان انگلیسی ویژه کودکان منتشر کرده و در شکل‌گیری کتابخانه‌های شیعی در آفریقا نقش داشته است. 

بخش مهمی از فعالیت‌های این بانوی مسلمان تحت تأثیر زندگی حضرت زهرا (س) شکل گرفته است. جایی که او با بهره‌گیری از سبک زندگی حضرت فاطمه تلاش کرده است که حجاب را به عنوان یادگار سرور بانوان جهان، ترویج و تبلیغ کند. 

مستند «کریم بانو» روایتگر زندگی و فعالیت‌های او شده است. در این فیلم سرگذشت این چهره شناخته شده مورد بررسی قرار گرفته و بخش‌هایی از تلاش‌های او به تصویر کشیده شده است. 

حسین همایونفر تهیه‌کنندگی و کارگردانی این اثر را برعهده داشته و مجتبی یزدی‌زاده تدوینگر آن است. 

این فیلم مستند امشب ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش شده و بازپخش آن امشب ساعت ۲۴ و فردا ساعت ۹ صبح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز