خبرگزاری کار ایران

سیامک اطلسی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۱۷۵

سیامک اطلسی، بازیگر و کارگردان عرصه سینما و دوبله، به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت اطلسی‌فر با نام هنری سیامک اطلسی بازیگر، کارگردان، نویسنده و دوبلور سینما و تلویزیون صبح امروز یکشنبه 4 مهرماه در اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

او متولد ۱۳۱۵ در ارومیه و دارای مدرک دیپلم است که از سال ۱۳۴۳ از طریق انجمن گویندگان کار هنری خود را شروع و فعالیت سینمایی را در سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم سینمایی «مردان خشن» به کارگردانی صابر رهبر آغاز کرد. 

او سه فیلم «راز شب بارانی» (۱۳۷۹)، «سفر پرماجرا» (۱۳۷۴) و «مشت» (۱۳۶۳) را کارگردانی کرده و نویسنده آثاری همچون «عشق و خشونت» (۱۳۵۶)، «انفجار» (۱۳۵۹) و «در انتظار شیطان» (۱۳۶۶) بوده است. 

سیامک اطلسی بازیگر آثاری همچون «مردی بدون سایه» (۱۳۹۷)، «آن‌ها» (۱۳۹۴)، «ملک سلیمان» (۱۳۸۷)، «در کمال خونسردی» (۱۳۷۳)، «روز واقعه» (۱۳۷۳)، «سمفونی تهران» (۱۳۷۳)، «همسر» (۱۳۷۲)، «آقای بخشدار» (۱۳۷۰)، «دو فیلم با یک بلیت» (۱۳۶۹)، «آن‌سوی آتش» (۱۳۶۶)، «شاید وقتی دیگر» (۱۳۶۶)، «بی‌بی چلچله» (۱۳۶۳)، «تاتوره» (۱۳۶۳)، «چریکه تارا» (۱۳۵۷) و سریال‌هایی همچون «معمای شساه»، «مختارنامه»، «پهلوانان نمی‌میرند»، پدر سالار» و بسیاری از دیگر آثار سینما و تلیوزیون بوده است.

اطلسی به عنوان دوبلور در آثار متعددی از جمله فیلم‌های «مادر»، «دامبو»، «رابین هود»، «پرنده‌باز آلکاتراز»، «شجاع دل» و سریال‌های «جنگجویان کوهستان»، «در برابر باد»، «ایکیو-سان»، «دونگ یی»، «افسانه جومونگ» و… حضور داشته است.

خبرگزاری ایلنا درگذشت این هنرمند را به خانواده او و اهالی سینما تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز