خبرگزاری کار ایران

معاون هنری از نمایشگاه لباس عاشورایی بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۹۱۵

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه سوم مهرماه از ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در فرهنگستان هنر دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه سوم مهرماه از ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در فرهنگستان هنر دیدن کرد. 

او گفت: ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در امتداد مسیر سال‌های گذشته است که نشان از توجه هنرمندان با الهام از واقعه‌ای بزرگ دارد تا طرح‌های روزآمدی از پوشش ارائه شود. در این نمایشگاه بیشتر نمونه‌سازی‌هایی در طراحی که از ذهن هنرمند است، ارائه می‌شود و پوشش خاصی را معرفی می‌کند و در حوزه پوشش روزمره نیست. 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طراحی مد و لباس زمانی به اوج توانمندی و بروز ظرفیت‌ها می‌رسد که با عرصه‌های بین رشته‌ای ارتباط تنگاتنگ داشته باشد و استفاده از ظرفیت‌های دیگر هنرها مانند طراحی، نقاشی، خوشنویسی، متون ادبی و… بر ذهن طراحان لباس و در نتیجه خلق اثر هنری در طراحی لباس مؤثر است. ظرفیت‌های فرهنگی کشور ایجاب می‌کند که از داشته‌های فرهنگی و تاریخی کشور استفاده کنیم و طراحی‌های لباس و پوشش نشانه‌هایی از تاریخ و فرهنگ ما داشته باشد. 

به عنوان مثال در چهار دهه پیش سوزن دوزی  سیستان و بلوچستان فقط در لباس مردم این استان دیده می‌شود اما امروز استفاده از سوزن دوزی در طراحی‌های مختلف گسترده‌تر شده است. 

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس از ۳۱ شهریورماه در مؤسسه صبا برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز