خبرگزاری کار ایران

نمایش عکس‌ها و پوسترهای عاشورایی از چهارم مهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۸۱۰

اماکن متبرکه، میزبان آثار «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» می‌شوند.

به گزارش ایلنا،‌ صحن متبرک سه امامزاده دراستان‌های تهران و البرز، از یکشنبه چهارم مهرماه، میزبان آثار فاخر «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» می‌شوند. 

در این نمایشگاه بزرگ، ۷۸ اثر عکس و پوستر با موضوع حماسه بزرگ عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود. 

بنابراین گزارش، این آثار از بین ۲۰۰۰ اثر خلق شده توسط هنرمندان عرصه تجسمی که به دبیرخانه «سوگواره هنر عاشورایی» ارسال شده اند، انتخاب شده است. 

سوگواره هنرعاشورایی، بزرگترین و با سابقه‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشور با موضوع حماسه بزرگ حسینی (ع) است که به صورت سالانه از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده و هنرمندان متعهد سراسر کشور، با هدف پاسداشت و ادای دین هنرمندانه به اباعبدالله در این سوگواره شرکت می‌کنند، برترین آثار این سوگواره، بعد از ارزیابی توسط داوران صاحبنام کشور، مورد تقدیر قرار گرفته و برای شرکت در نمایشگاه آثار انتخاب می‌شوند. 

نمایشگاهی در سه آستان متبرک 

آثار برگزیده «سوگواره هنر عاشورایی» از تاریخ چهارم تا چهاردهم مهرماه در صحن حرم مطهر امامزاده صالح (ع) تهران، چهارم تا هشتم مهرماه در حرم مطهر امامزاده جعفر (ع)  پیشوا و از دهم تا پانزدهم مهرماه در حرم مطهر امامزاده طاهر (ع) کرج به نمایش عمومی گذاشته می‌شود و علاقمندان اهل بیت (ع) و دوستداران هنر آیینی و مذهبی می‌توانند از این پوستر وعکس‌ها که حماسه بزرگ عاشورا و عزاداری‌های خالصانه مردم کشورمان در ایام محرم را به تصویر کشیده اند، بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز