خبرگزاری کار ایران

بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبای استان تهران با حضور وزیر ارشاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۶۷۳

مراسم بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبای استان تهران امروز شنبه سوم مهرماه برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان هنرستان موسیقی دختران در این رویداد حضور داشتند.

به گزارش ایلنا، آیین بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبای استان تهران صبح امروز شنبه سوم مهر ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هنرستان موسیقی دختران تهران برگزار شد. 

در ابتدای مراسم جاودانی (مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران) گفت: امیدوارم همکاران خوبم در هنرستان‌های دختران و پسران در خدمت  هنرجویان عزیز  باشند و خدماتی سال‌های متمادی گذشته را با کیفیت بیشتر ادامه دهند.

 

بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبای استان تهران با حضور وزیر ارشاد

 

محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) ضمن گرامیداشت اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی خطاب به حضار گفت: با توجه به نگاه و همکاری ستاد ملی مبارزه با کرونا، یکی از کارهای مهم  ما این بود که همزمان با آغاز ماه مهر بخشی ویژه‌ در حوزه آموزش داشته باشیم. که در این زمینه هم اتفاقات خوبی  رخ داده است.  طی این روند شاهد سرعت واکسیناسیون بودیم و در این زمینه یک اطمینان نسبی به وجود آمد.

او با اشاره به اینکه  فضا برای کادر آموزشی، اولیا مدرسه و دیگران اطمینان‌بخش‌تر شده،‌ گفت: برنامه دولت این است که بحث آموزش مجازی و حضوری را به صورت توامان ادامه بدهد و پس از اطمینان از واکسیناسیون روند عادی آموزش در کشور اجرا شود. ب

اسماعیلی در ادامه گفت: وجود مدرسه و حوزه آموزش حساسیت‌های بسیار دارد که باید در فرآیند آموزش حضوری اجرا شود. اجتماعی شدن بچه‌ها و روابط عاطفی که در این زمینه صورت می‌گیرد قطعاً با آموزش‌های مجازی اتفاق نمی‌افتد.

 

بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبای استان تهران با حضور وزیر ارشاد

 

اسماعیلی در ادامه گفت: موضوع بعدی رخ دادن اتفاق مهم دیگری است. متاسفانه یکی از  دانش‌آموزان دهه هشتادی را از دست دادیم. این نوجوان قهرمانی بود که خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را برای ما زنده کرد. نام علی لندی اسم و خاطرات خود را در کتاب قطور افتخارات این مرز و بوم ثبت و ضبط کرد و من از شما می‌خواهیم برای شادی روح این عزیز صلواتی را ختم کنید. 

اسماعیلی در ادامه اذعان داشت: حضور من در مراسم امروز به منظور توجه جدی وزارت ارشاد به مباحث آموزشی در حوزه‌های مختلف هنراست.

او افزود: حضور من در این جا به این خاطر است که در جریان آمار هنرجویان  هنرستان‌ها قرار گیرم. بااین کار  انگیزه ایجاد خواهد شد و در ادامه  باید تسهیلات بیشتری را برای توسعه هنرستان‌ها در نظر بگیریم.

تلاشمان این بوده در هر استان حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه احداث کنیم و این برنامه بسیار مهمی است که روی آن تمرکز داریم چرا که استعداد و هنر فرزندان ایرانی باید زمینه ظهور و بروزش فراهم شود تا انشالله شاهد اتفاقت موثری در حوزه فرهنگ و هنر کشور باشیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌های خود  یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهید دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.

وزیر ارشاد در ادامه برنامه به صورت نمادین زنگ بازگشایی هنرستان هنرهای زیبا را به صدا درآورد. در پایان هم مراسم از هنرجویان رتبه زیر ۱۰۰ کنکور هنر هنرستان‌های هنرهای زیبای استان تهران قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز