خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست/اختیار بازگشایی از اول آبان ماه با اولیامربیان و منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۹۷

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از شرایط جدید بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی (سرپرست وزارت آموزش و پرورش) با حضور در برنامه «در انتهای الوند» شبانگاهی ۳۱ شهریورماه، پیرامون ضررهای ویروس کرونا به پیکره آموزش و پرورش در این مدت گفت: کرونا ضررهای زیادی به بخش‌های مختلف کشور وارد کرده، اما به نظر من آسیبی که به نظام تعلیم و تربیت وارد شده شاید غیرقابل برآورد و جبران باشد. 

وی ادامه داد: آسیب‌هایی به دانش آموزان از حیث فردی و مهارت‌های ارتباطی وارد شده است. دانش آموزان نمی‌توانند با حضور در مدرسه و کنار هم بودن درکی از مهربانی، تعامل و ارتباط برقرارکردن با هم سن‌هایشان داشته باشند و این آسیب‌ها در کنار آسیب‌های دنیای مجازی قابل بحث است. 

کاظمی با اشاره به اینکه آسیب‌های کرونا به حوزه تعلیم و تربیت به قدری زیاد است که قطعا در آینده شکافی در تربیت نسل‌های ما ایجاد خواهد کرد، اضافه کرد: این موضوع جهانی است، ولی با این تفاوت که در سایر کشورها آخرین جایی که بسته شده است مدرسه‌ها بوده و اولین جایی را که باز کردند نیز مدارس بوده است. طبق تحقیقات حدود ۱۱۰ کشور جهان فعالیت‌های آموزشی خود را به صورت حضوری از سر گرفته اند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش جزو دستگاه‌هایی بوده که بهترین و اولین واکنش را به موضوع کرونا نشان داده، افزود: اولین واکنش را معلمان بعد از ۲۴ ساعت به ویروس کرونا نشان دادند و دومین واکنش را صداوسیما نشان داد و به کمک نظام تعلیم و تربیت آمد. آموزش و پرورش با گذشت چندین ماه با خلق بزرگترین دستاورد نظام در دوران کرونا، شبکه آموزشی شاد را با کمک تمام دستگاه‌ها ایجاد کرد. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره سال تحصیلی جدید اضافه کرد: در سال جدید سه شعار را انتخاب کردیم که تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقای کیفیت از جمله آن هاست که راهبرد کلان ما را در بر میگیرد. 

وی افزود: سلامتی دانش آموزان خط قرمز ماست و با جلساتی که با همکارانمان در وزارت بهداشت داشتیم، چندین مورد را به سرانجام رساندیم؛ تکمیل واکسیناسیون معلم ها، واکسن اولیا و مربیان و رانندگان سرویس در دستور کار ماست و در حال انجام است. همچنین واکسن دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در حال انجام است، وزارت بهداشت به کمک آموزش و پرورش آمده تا این خسارت‌ها را جبران کند. 

کاظمی با اشاره به اینکه در بحث استمرار آموزش سه مسیر تعیین کرده اند، بیان کرد: اصلا اینگونه نیست که ما در یک مسیر حرکت کنیم یا بخواهیم تاریخی تعیین کنیم؛ الگوی اول ما مدرسه تلویزیونی ایران است و شنبه ۳ شهریور زنگ آن را با مسئولان صداوسیما به صدا در می‌آوریم، الگوی دوم ما شبکه شاد است و ما نسخه شاد را رونمایی کردیم و روز شنبه مدارس را با شاد آغاز میکنیم. 

وی ادامه داد: اما سیاست ما بازگشایی آرام و تدریجی با اطمینان از سلامت دانش آموزان است که در سه گام تشکیل شده است؛ گام اول بازگشایی مدارس روستایی و عشایری که در آنجا جابه جایی جمعیت وجود ندارد و تعداد دانش اموزان کم است و می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در گام دوم به سراغ مدارسی می‌رویم که جمعیت متوسط و زیر ۳۰۰ نفر دارد و با یک گروه بندی، بعضی از کلاس‌ها را حضوری و بعضی‌ها را غیرحضوری برگزاری می‌کنیم. 

کاظمی درباره زمان بازگشایی مدارس شهری نیز گفت: تحلیل‌هایی که کردیم این است که از آخر مهرماه و اوایل آبان می‌توانیم وارد فضای بازگشایی مدارس شویم، اما اختیار را به مدارس و انجمن اولیا و مربیان واگذار کردیم که انجمن مدرسه طبق الگو، برنامه خود را برای سال جدید به منطقه بیان می‌کند و اگر منطقه‌ای تصمیم بگیرد که دیرتر بازگشایی شود، ما با آن مشکلی نخواهیم داشت. طرحی منعطف و منطبق با شرایط منطقه را برنامه ریزی کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز