خبرگزاری کار ایران

مجله نجوم ۳۰ساله شد/ ویژه‌نامه نجوم به مناسب عبور از سی سالگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۴۶۸

ویژه‌نامه «نجوم» به مناسب سی‌سالگی این مجله منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این شماره یادداشت‌هایی از خوانندگان قدیمی این مجله، سردبیران و مدیران اجرایی آن و همچنین یادداشت‌هایی از اهالی فرهنگ و رسانه پیش روی مخاطبین قرار دارد. (یادداشت‌هایی از کاظم کوکرم، معین مصلح، یوسف ثبوتی، شهاب صقری، محسن ایرجی، شادی حامدی آزاد، بابک سدهی، محدثه عظیم‌لو، حسن نمکدوست تهرانی، رسول جعفریان، رضا اجتهادی و حسین معصومی همدانی.) 

در این ویژه‌نامه، رضا منصوری و توفیق حیدرزاده دردو مطلب به سیاست‌گذاری علم و توسعه علمی در ایران پرداخته‌اند. شانت باغرام داستان کیهان‌شناسی را در سی سال اخیر را روایت می‌کند و بابک امین تفرشی‌از خاص‌ترین عکس‌های نجومی این سه دهه می‌گوید. 

پوریا ناظمی نیز با نیم‌نگاهی به نقش «نجوم»، تحولات روزنامه‌نگاری علم در ایران را بررسی کرده و علاوه‌بر آن نگاهی به آثار علمی تخیلی در دنیای سینما انداخته است. رضا رضایی از نقش «نجوم» در توسعه فعالیت‌های نجوم آماتوری در ایران نوشته و سیما قاسمی نقش این مجله را در معادل‌سازی واژگان مرور کرده است. 

ریحانه ولی‌پور در مطلبی مفصل به جنبه‌های مختلف درخشش عکاسان ایرانی پرداخته است. تصاویر برگزیده عکاسان نجومی ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی در این شماره چاپ شده است.  

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌ها وگروه‌های نجومی از آغاز دهه ۷۰ به قلم علی ابراهیمی و گذری بر فعالیت‌های جنبی مجله نجوم به قلم پارسا بیگدلی نیز از دیگر مطالب ویژه‌نامه سی سالگی نجوم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز