خبرگزاری کار ایران

ضرغامی در توییتی نوشت:

به نسبت اشتراکات فراوان فرهنگی با تاجیکستان، ارتباط گردشگری در پایین‌ترین سطح است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۳۶۲

ضرغامی با اشاره به سفری که به تاجیکستان داشت عنوان کرد: به نسبت اشتراکات فراوان و سابقه تمدنی به ویژه زبان فارسی و مصادیق گسترده فرهنگ ناملموس متاسفانه ارتباط مردم دو کشور از طریق گردشگری بسیار ضعیف و در پایین‌ترین سطح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌الله ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی) پس از بازگشت از سفری که به همراه رئیس جمهور به تاجیکستان داشت در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: تاجیکستان، در سفر رئیس جمهور همراه ایشان بودم و به طور فشرده ملاقات‌ها و بازدیدهای متعددی را برای رونق گردشگری بین دو کشور انجام دادم.

بازدید از موزه ملی، قلعه حصار، آرامگاه مشاهیر، مراکز تفریحی و پارک‌های اصلی، مراکز خرید سنتی و جدید و دیدار با همتای تاجیک و گفتگو طولانی با جامعه ایرانیان و اطلاع از مشکلات آنان از جمله برنامه‌های من بود.

در طول سفر به طور متناوب نتیجه ارزیابی‌ها را با جناب آقای رئیسی، وزرا و سفیر در میان می‌گذاشتم تا منشاء تصمیم‌گیری شود. 

به نسبت اشتراکات فراوان و سابقه ی تمدنی به ویژه زبان فارسی و مصادیق گسترده فرهنگ ناملموس متاسفانه ارتباط مردم دو کشور از طریق گردشگری بسیار ضعیف و در پایین ترین سطح است.

ترک‌ها بخش مهمی از بازار غذا ( فست فود) و پوشاک (برندهای ترک) را در تاجیکستان در اختیار دارند. چینی هم به نوعی دیگر.

تاجیک‌ها عاشق ایرانی‌ها هستند و به وضوح و صراحت این علاقه را به ما ابراز می‌کردند در سالهای گذشته دچار عقب ماندگی فراوانی در این عرصه بودیم باید جبران کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز