خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی برای توسعه فرهنگی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۱۷

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران طی پیامی شهروندان تهرانی را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان طی پیامی از مردم جهت حضور در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

متن پیام بدین شرح است:

امام رضا (ع) می‌فرماید:

رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَلَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا

رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند، دانش‌های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌دانستند از ما پیروی می‌کردند. (معانی الأخبار، ص ۱۸۰، ح ۱)

برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با بخش‌های ویژه خانوادگی و گروه‌های سنی مختلف به صورت مجازی، می‌تواند ساعات دلنشینی را برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها به شیوه‌ای مفید و موثر فراهم آورد و فرصتی برای ارتباط برقرار کردن هرچه بهتر با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خودسازی است.

در این روزها که کودکان و نوجوانان عزیز به واسطه همه گیری بیماری کرونا از شرکت در جمع همسالان محروم هستند، شرکت در این رقابت سازنده می‌تواند پشتوانه ارزشمندی جهت بهره گیری از معارف اهل بیت در زندگی و آینده شان فراهم آورد.

بی‌شک، جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، الگوبرداری عموم مردم از سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، نهادینه شدن عادت به کتاب‌خوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود. لذا همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم ادب دوست و کتابخوان استان تهران را به شرکت در این جشنواره ارزشمند دعوت می‌کنم.

انوشیروان محسنی بندپی

استاندار تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز