خبرگزاری کار ایران

نتفلیکس جوایز فستیوال «امی» را درو کرد/ «کیت وینسلت» در میان برندگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۶۴۰

فستیوال فیلم‌های تلویزیونی آمریکا «اِمی» برگزار شد و نتفلیکس موفق به کسب جوایز متعددی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ورایتی، هفتاد و سومین دوره فستیوال بهترین‌های تلویزیونی «امی» برگزار شد. «نتفلیکس» با دو سریال به نام‌های «تاج» و «گامبی وزیر» موفق به کسب جوایز فراوانی شد. این پلتفورم همچنین برای «کبرا کای»، «امیلی در پاریس» و «متد کامینسکی» در بخش کمدی و در بخش درام برای «بریجترتون» نیز نامزد شده بود. 

«اپل تی‌وی پلاس» برای سریال «تد لاسو» توانست جایزه بهترین نقش مکمل را به دست بیاورد. «جیسون سادکیس» برای ایفای نقش کمدی جایزه این فستیوال تلویزیونی را تصاحب کرد. همچنین «کیت وینسلت» جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی برای مینی_سریال «مِر» به دست آورد. 

جایزه بهترین سریال درام به «تاج» رسید. «اولیویا کولمن» و «جاش اوکان» برای نقش‌آفرینی در این سریال موفق شدند تا جایزه بهترین بازیگران زن و مرد از آن خود کنند. بهترین جایزه نقش مکمل هم به «گیلیان اندرسون» و «توبیاس منزیس» رسید. 

«پیتر مورگان» و «جسیکا هابس» به ترتیب جوایز بهترین فیلمنامه و کارگردانی را از آن خود کردند. همچنین «تد لاسو» به عنوان بهترین سریال کمدی و «گامبی وزیر» عنوان بهترین سریال کوتاه را کسب کرد. 

«هکس» جوایز بخش کمدی را به دست آورد، «جین اسمارت» برای نقش‌آفرینی در این سریال توانست چهارمین جایزه خود از فستیوال امی را به دست بیاورد. این اثر نمایشی که از پلتفورم «اچ بی‌اومکس» پخش می‌شد، توانست بهترین کارگردانی و نویسندگی را هم به دست بیاورد. 

از دیگر برندگان دیشب اوان مک گرگور بود که به عنوان بازیگر مرد اصلی در سریال کوتاه یا فیلم برنده شد، هانا وادینگهام جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل سریال کمدی را برای «تد لاسو» برد و جایزه بهترین کارگردانی برای سریال کوتاه به اسکات فرانک برای «گامبی وزیر» از نتفلیکس رسید. 

این مراسم به دلیل محدودیت‌های کرونایی به صورت مجازی برگزار شد. این جایزه معادل اسکار در بخش تلویزیونی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز