خبرگزاری کار ایران

«در لباس سربازی» مستندی از خاطرات شفاهی رهبری

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۶۰۶

قسمت دوم مستند «در لباس سربازی» با محوریت نقش رهبر معظم انقلاب از آغاز جنگ تا شکستن حصر سوسنگرد روی آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌رود.

 

به‌گزارش ایلنا، مستند شش قسمتی «در لباس سربازی» بر پایه تصاویر آرشیوی و خاطرات شفاهی مقام معظم رهبری از مقاطع مختلف بعد از انقلاب ساخته شده و نگاهی به حوادث سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از زاویه دید رهبر معظم انقلاب دارد. 

قسمت دوم این مستند به کارگردانی مهدی نقویان به اتفاقات سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی تا تلاش برای جلوگیری از سقوط سوسنگرد و شکستن حصر این شهر اختصاص دارد. 

در قسمت دوم مستند «در لباس سربازی» به مواردی همچون آغاز جنگ تحمیلی، عزیمت رهبری به جبهه در روزهای اول جنگ به همراه دکتر چمران، سر و سامان دادن به نیروهای اهواز و جلوگیری از سقوط شهر، حضور در خط مقدم جنگ و ۵۰۰ متری استقرار نیروهای دشمن، راه‌اندازی تشکیلات ستاد جنگ‌های نامنظم توسط رهبری و شهید چمران، اجرای طرح رها کردن آب کرخه برای جلوگیری از پیشرفت نیروهای دشمن توسط رهبری، شکار تانک‌های دشمن، عزیمت مداوم رهبری بین تهران و اهواز، پیگیری رهبری برای بسیج مردم در دفاع از کشور، سستی و سوء مدیریت بنی صدر در دفاع از کشور در زمان جنگ تحمیلی، تلاش رهبری برای بهبود اوضاع جبهه ها، تقابل رهبری و بنی صدر در مواجهه با دشمن بعثی، تلاش برای جلوگیری از سقوط سوسنگرد و شکستن حصر شهر به همراه شهید چمران اشاره دارد. 

مستند «در لباس سربازی» روز سه شنبه ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۰۹:۰۰.۱۵:۰۰.۲۱:۰۰ و بامداد چهارشنبه ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز