خبرگزاری کار ایران

داستان‌هایی طنزآمیز از نویسندگان بزرگ برای خواننده‌های کوچک

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۲۱۱

گربه‌های کپنهاگ، نادان و پسرک فقیر سه کتاب از مجموعه نویسندگان بزرگ، خواننده‌های کوچک هستند که این روزها توسط نشر پرتقال روانه بازار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشارات پرتقال با منتشر کردن مجموعه نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک سعی دارد تا داستان‌های معروف جهان را با نثری ساده و روان برای مخاطب کودکن و نوجوان به تصویر بکشد.

غلامرضا امامی، مترجم این مجموعه است و با بیانی شیوا و روان و البته انتخاب قصه‌هایی که دربردارنده چهار عنصر شادی، بازی، لذت و آگاهی برای کودکان و نوجوانان باشند، سعی در جذب این گروه سنی دارد تا شاید از این طریق با اندیشه نویسندگان مطرح جهان آشنا شوند. حتا برخی از داستان‌های آن برای اولین‌بار است که به فارسی ترجمه می‌شوند.

گربه‌های کپنهاگ، نادان و پسرک فقیر سه کتاب از این مجموعه است. کتاب گربه‌های کپنهاگ نوشته جیمز جویس و ترجمه غلامرضا امامی قصه‌ایست که جویس در سال ۱۹۳۶ از دانمارک برای نوه‌اش فرستاد. این داستان در سال‌های اخیر یافت و منتشر شده است. داستانی که گذشته از جنبه طنزآمیزش، از یک قصه کودکانه سرگرم کننده فراتر می‌رود و صورت تند و تیز ضد استبدادی به خود می‌گیرد.

کتاب پسرک فقیر نوشته مارک تواین است و داستانی زیبا و طنزآمیز را در بر می‌گیرد که به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

کتاب نادان نیز نوشته لئو تولستوی است. نویسنده‌ای معروف اهل روسیه که به پایه ریزی دبستان‌هایی با برنامه‌های تازه و نوشتن داستان‌های زیبایی برای کودکان و نوجوانان پرداخت و در راه انسان دوستی و برقراری صلح و عدالت اجتماعی بسیار تلاش کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز