خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری «نشان ارادت» مطرح شد؛

ممنوع التصویری سیدجواد هاشمی یک شیطنت رسانه‌ای بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۱۵۰

نشست خبری برنامه «نشان ارادت» که این روزها روی آنتن شبکه دوسیماست، روز یکشنبه ۲۸ مهرماه در ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری برنامه «نشان ارادت» روز یکشنبه ۲۸ مهرماه با حضور عوامل برنامه، جمعی از مدیران ستاد بازسازی عتبات در ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد. 

در ابتدای این نشست پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش کلیپی درباره فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات مجید نامجو جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن خیر مقدم به مهمانان بیان کرد: جمع آوری نذورات مردم برای هزینه کرد در پروژه‌های مختلف در عراق، توسعه عتبات و برگزاری مراسم اربعین سه ماموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات است. امسال مراسم اربعین با شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود در حقیقت ما امسال در اربعین یک سهمیه ۲۱ هزار نفری داشتیم که ۳ هزار نفر را کم کردند و ۱۸ هزار نفر در نهایت سهمیه موکب‌ها شد و اسامی برای ویزای یک ماهه نهایی شده است. 

وی ادامه داد: مشکل برگزاری مراسم اربعین امسال ترانزیت هوایی و گرفتن ویزاهاست که دوستان ما به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند تا موکبات ما بتوانند خدمات مختلفی را در شرایط کرونایی ارایه بدهند. 

جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره فعالیت‌های این ستاد مطرح کرد: ما یک پروژه در نجف به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع داریم که ۹۶ درصد کار پروژه انجام شده و پیشرفت فیزیکی داشته است. پروژه دوم ما در کربلاست که صحن حضرت زینب را می‌سازیم در حقیقت فاز اول این پروژه نزدیک به ۱۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد و تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت داشته است. 

نامجو افزود: فاز دوم این پروژه نیز که ابعادش مشابه فاز اول است، به ما واگذار شده است. همچنین پروژه دیگر این ستاد ایجاد صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین است که جدیدا به ما ابلاغ شده است و دوستان ما مشغول کار روی پروژه هستند. 

به گفته وی، این ستاد در ۷۳ پروژه مشغول به کار است و اکثرا پروژه‌ها مربوط به طلاکاری و بازسازی حرم ائمه اطهار (ع) است. 

جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره برنامه این ستاد برای سریال‌سازی مطرح کرد: اگر فیلمنامه‌ای باشد که به ستاد عتبات مربوط شود، بودجه‌ای تعلق می‌گیرد و کار می‌تواند انجام شود که ما هم از این امر استقبال می‌کنیم. 

نامجو درباره همکاری با هنرمندان نیز تصریح کرد: ما در این ستاد یک معاونتی با نام معاونت فرهنگی و مشارکت‌های مردمی داریم که با نهادهای مختلف فرهنگی و هنری ارتباطات گسترده‌ای دارند و این امکان را ایجاد می‌کنند که در برنامه‌سازی از این دوستان بهره برده بشود. همچنین کمیته‌های صنفی داریم که شامل کمیته ورزشکاران، کمیته پزشکان، کمیته هنرمندان و… می‌شود و هدف ما از ایجاد کمیته‌ها این است که دوستان را با برنامه‌های ستاد عتبات آشنا کنیم تا در صورت تمایل همکاری‌هایی صورت بگیرد. لازم است بگویم که همه توقعات مالی نیست بلکه دوستان می‌توانند در ساخت سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مشارکت کنند. 

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منشا ایجاد ستاد بازسازی عتبات عالیات شد، یادآور شد: خود این موضوع می‌تواند موضوع خوبی برای پرداختن به آن در فیلم و سریال باشد در حقیقت یکی از پیشنهادهای خوب است که نقش سردار سلیمانی و اهدافی که ایشان دنبال می‌کرد، به تصویر کشیده شود چراکه اگر ایشان اقدام نکرده بود، موکب‌های ما فضای کافی برای استقرار نداشتند. 

جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: موضوع دیگری که می‌تواند دست‌مایه ساخت فیلم و سریال شود، ماجرای بناهایی است که در عراق ساخته شده است که اگر در این اتفاق مشارکت عراقی‌ها و کمک طراحان ایرانی نبود، ساخت و سازها انجام نمی‌شد و این اتفاق خوبی است که ۲ کشور همسایه با هم همکاری می‌کنند. 

نامجو خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم با دعای خیر مردم اهداف بلند سردار سلیمانی را در عتبات عالیات پیاده کنیم. 

ممنوع التصویری سیدجواد هاشمی یک شیطنت رسانه‌ای بود

پویان هدایتی تهیه‌کننده «نشان ارادت» با اشاره به اینکه این برنامه امسال در ۳۰ قسمت تهیه و تولید شده است، بیان کرد: به احتمال زیاد برنامه «نشان ارادت» پس از پایان ماه محرم و صفر شب‌های جمعه مهمان مخاطبان باشد البته لوکیشن برنامه تغییر خواهد کرد و ممکن است بخشی از آن را از کربلای معلی روی آنتن ببریم. 

وی ادامه داد: فصل دوم «نشان ارادت» که هم‌اکنون روی آنتن است، ما از شروع این فصل در سامانه پیامکی و صفحه مجازی مردم به صورت دلی و کاملا اعتقادی با مردم برخورد کردیم و به توسلات مردم نزدیک شدیم در حقیقت کمتر به بُعد رسانه‌ای و بیشتر به بُعد اجتماعی و اعتقادی مردم توجه کردیم. 

تهیه‌کننده «نشان ارادت» تاکید کرد: مجری برنامه با سوالاتی که از مخاطبان می‌پرسد قصد دارد به ذهن آن‌ها که از قشرهای مختلف مانند ورزشی، هنری، اجتماعی، سیاسی و… هستند، نزدیک شود تا مخاطب بتواند با آن‌ها همذات‌پنداری کند چراکه حرف مشترک همه ما چیزی جز امام حسین (ع) نیست. 

هدایتی درباره هدایایی که در پایان به مهمانان داده می‌شود، گفت: امسال در برنامه یک حکمی به مهمانان داده می‌شود که تحت پوشش ستاد عتبات است و آن حکم خادم افتخاری حرم امام حسین (ع) است. همچنین تکه‌ای از فرش و سنگ مضجع حرم ایشان برای مهمانان در نظر گرفته شده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه کسی که برنامه مناسبی می‌سازد روی لبه تیغ حرکت می‌کند، اظهار کرد: مخاطب تلویزیون در سال‌های اخیر به دلیل نوع گستردگی رسانه‌ها تقسیم شده و از سوی دیگر برنامه‌سازان در دعوت مهمانان با مشکل مواجه‌اند چراکه برخی از آن‌ها ممنوعیت صدا و تصویر در تلویزیون دارند که این مورد تمام سازندگان برنامه تلویزیونی را محدود می‌کند. 

تهیه‌کننده «نشان ارادت» با اشاره به جابه‌جایی در پخش قسمتی که سیدجواد هاشمی مهمان برنامه بود، عنوان کرد: روزی که ایشان به «نشان ارادت» آمد، مرحوم علی سلیمانی در بستر بیماری بودن و سیدجواد هاشمی در برنامه درباره علی سلیمانی صحبت کرد. روزی که قرار بود این برنامه پخش شود، علی سلیمانی به رحمت خدا رفت، من تاکید داشتم باید اسم سلیمانی آورده شود اما نیاز به یک راش‌ها و کلیپ‌ها داشتیم که آماده نبود و مجبور شدیم این قسمت را دیرتر پخش کنیم در نهایت باید بگویم ممنوع التصویری در کار نبود و این یک شیطنت از سوی برخی رسانه‌ها بوده است. 

میلاد جوادی مدیر فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات و مجری طرح «نشان ارادت» نیز در سخنانی مطرح کرد: اولین فصل «نشان ارادت» سال ۹۷ روی آنتن رفت. آن زمان پیش از شروع تولید برنامه تصمیم گرفتیم یک تحقیقاتی مبنی بر اینکه چند درصد مردم ستاد را می‌شناسند، نسبت به کار ما آشنا هستند و از ضرورت‌ها و دستاوردهای ما اطلاع دارند، انجام دهیم در نهایت پروژه‌ای را تعریف کردیم تا همه نسل‌ها را بررسی کنیم، در جامعه و فضای مجازی گشتیم و با مشاورانی که در کمیته فرهنگی و رسانه داشتیم مشورت کردیم تا راهکارهایی را برای تولید یک برنامه خوب و در حقیقت شناساندن ستاد بازسازی عتبات عالیات به مردم پیدا کنیم. 

وی ادامه داد: همه مردم به امام حسین (ع) ارادت دارند اما ممکن است به دلایلی از ایشان فاصله گرفته باشند که ما به دنبال پیدا کردن این خلا بودیم در حقیقت نمایندگان اقشار مختلف را دعوت کردیم که به نمایندگی از آن قشر صحبت کنند و از محبت امام حسین (ع) به خودشان و برعکس بگویند. 

مجری طرح «نشان ارادت» با اشاره به آخرین سخنرانی سردار سلیمانی در جمع خادمان ستاد تصریح کرد: سردار سلیمانی درباره دستاوردهای ستاد گفته است: «ستاد مردمی‌ترین عملی بود که در یک چارچوب انقلابی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی بدون نگاه به سَمت‌ها و زنگ‌ها نگاه به عقیده‌ها کرد و همه را در درون خود جای داد.» این جمله نکته کلیدی برای ما داشت و آن این بود که در «نشان ارادت» به سَمت‌های مهمان توجه نکردیم چراکه همه عشق امام حسین (ع) دارند. 

جوادی تاکید کرد: نقطه برتری برنامه ما نسبت به سایر برنامه‌ها این بوده است که کاملا مردمی و در ساختاری گفتگومحور تولید شده است و اگر توفیق تولید دوباره داشته باشیم در ادامه راه شگفتانه‌هایی برای مخاطبان خواهیم داشت. 

در ادامه این مراسم نوبت به سیدحسین متولیان مجری «نشان ارادت» رسید که در سخنانی گفت: عده‌ای می‌گویند «مخاطب خاص» از شبکه سه روی آنتن می‌رود چه نیاز به تولید «نشان ارادت» است. این حرف درست نیست چراکه هرکدام باید تلاش کنیم روایت مختلف را ارایه دهیم چراکه مخاطب شبکه‌ها و جهان‌بینی‌شان متفاوت است. 

وی افزود: به این اعتقاد دارم که باید به گونه‌ای برنامه بسازیم که به تعداد مخاطبان اضافه شود اما متاسفانه باید بگویم رسانه ما ترسو عمل می‌کند و به همین دلیل در فرم نمی‌تواند تغییراتی ایجاد کند. طرح‌هایی را به رسانه‌ها ارایه دادم که درخشان بودند اما مدیران می‌گویند به صلاح نیست. 

مجری «نشان ارادت» این برنامه قصد دارد به ساحت روحی و عاطفی کسی که مقابلش نشسته است، نزدیک شود، بیان کرد: قرار نیست من مجری دیده شوم بلکه قرار است فردی که رو صندلی نشسته است، دیده شود. ما در «نشان ارادت» برای نزدیک شدن به عواطف انسان‌ها از نوستالژی عام استفاده کردیم اگرچه این نوستالژی برای نسل‌ها معنای متفاوتی دارد اما در نهایت به یک مورد که آن هم ارادت به امام حسین (ع) است، می‌رسد. 

متولیان خاطرنشان کرد: باید بگویم که ما از همه انتقادات و پیشنهادات که به باکیفیت‌تر شدن برنامه کمک می‌کند، استقبال می‌کنیم و من خواهش می‌کنم که رسانه‌ها در این زمینه به ما کمک کنند چراکه قطعا ذهن من مجری کامل نیست و یک سر چیزی را که در ۲ سر هست، ندارد. 

محمدعلی بای کارگردان «نشان ارادت» گفت: امسال دومین فصل برنامه «نشان ارادت» روی آنتن رفته است. غالب این برنامه گفتگومحور و آیتم‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. ساختار اصلی این برنامه نسبت به فصل گذشته دستکاری نشده اما فضای گفتگو تغییر کرده و به نوعی صمیمی‌تر شده است. 

وی با اشاره به اینکه «نشان ارادت» ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت ماه محرم و صفر است، درباره تشابه آن با برنامه «ماه عسل» و تغییر در ساختار برنامه تصریح کرد: نمی‌توان این برنامه را به دلیل قالب آنکه گفتگومحور است، با «ماه عسل» مقایسه کرد از سوی دیگر ساختار برنامه قرار نیست از این چارچوب خارج شود چرا که ما محدودیت داریم اما سعی می‌کنیم با مهمانان خود گفتگویی انجام دهیم که همه مخاطبان با سلیقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف از آن بهره ببرند و ارتباط برقرار کنند. 

در پایان این نشست از تمبر برنامه «نشان ارادت» رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز