خبرگزاری کار ایران

شالبافیان معاون گردشگری و دارابی معاون میراث‌فرهنگی کشور شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۰۲۷

با حکم وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی معاون گردشگری و علی دارابی معاون میراث‌فرهنگی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از معرفی عزت الله ضرغامی به عنوان دومین وزیر میراث فرهنگی، معاون گردشگری کشور حرف و حدیث‌های فراوان درخصوص معرفی معاون میراث‌فرهنگی و معاون گردشگری مطرح شد. در این میان اسامی مختلفی دهان به دهان چرخید تا بالاخره گردونه قائم‌مقام وزیر و معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نام علی دارابی و گردونه معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نام علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی افتاد. اسامی این افراد در سایت وزارتخانه میراث‌ و گردشگری به عنوان معاونین سازمان درج شده است. مراسم معارفه آنها نیز هم اکنون در وزارتخانه مذکور در جریان است.

عضو هیأت علمی رسمی دانشگاه سمنان از سال ۱۳۸۷، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (کامل‌ترین زنجیره گردشگری کشور)، عضو هیئت مدیره و نایب رئیس هیئت مدیره یکی از گروه‌های هتلی، عضو هیئت مدیره و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت متعلق به آستان قدس رضوی، عضو هیئت مدیره مجتمع‌های فرهنگی رفاهی ولایت (مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور)، عضو هیئت مدیره انجمن علمی گردشگری ایران وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مشاور سرمایه‌گذاری صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی. تهیه و نظارت بر ۴۰ گزارش توجیهی فنی اقتصادی، مشاور معاون گردشگری کشور، پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس، مشاور رئیس کمیسیون فرهنگی و اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، دبیر همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری، کارشناس طرح برون‌سپاری فعالیت‌های بانک صنعت و معدن و سئول آموزش و تحقیقات کمیته گردشگری سلامت کشور از جمله سوابق شالبافیان است.

سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی، تعیین خط مشی‌ها و اولویت‌ها در انطباق با برنامه‌های توسعه کشور، بررسی و مطالعه در زمینه بهبود، توسعه و ترویج صنعت گردشگری داخلی و خارجی، بررسی و ابلاغ استانداردها، ضوابط، مقررات و نظام‌نامه‌های ناظر بر احداث، ایجاد، اداره، توسعه و انحلال مراکز اقامتی، هتل‌ها، مهمانسراها، مجتمع‌های پذیرائی، آژانس‌های خدماتی و مسافرتی و سایر مراکز و مجامع مرتبط با فعالیت‌های گردشگری، سیاست‌گذاری و هدایت فعالیت‌ها برای ارتباط با سایر کشورها بالاخص کشورهای اسلامی منطقه، برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران خارجی، ایجاد تسهیلات و رفع موانع، صدور روادیدها در مبادی ورودی کشور، ارائه اطلاعات و خدمات رفاهی لازم در سفارتخانه‌ها با همکاری واحدهای ذیربط، ایجاد هماهنگی لازم با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط برای تامین امنیت، برگزاری تورها و ارایه سایر خدمات به گردشگران خارجی در طول اقامت، بررسی طرح‌ها و راهکارهای تشویقی و ترغیبی به منظور توسعه گردشگری داخلی و بازدید از امکانات و جاذبه‌های سیاحتی و زیارتی کشور، هماهنگی و برقراری ارتباط و مبادلات با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، نهادها و سایر تشکل‌ها در داخل کشور به منظور معرفی، اطلاع‌رسانی، بسط و توسعه گردشگری داخلی، برنامه‌ریزی به منظور ایجاد تسهیلات و زمینه‌های مناسب برای برگزاری تورهای تخصصی (ورزشی، بهداشتی، علمی و…)، برنامه‌ریزی به منظور شناخت بازارهای هدف و بررسی روش‌ها و مکانیسم‌های ارتقاء منابع درآمد سازمان از محل صنعت گردشگری داخلی و خارجی، اعمال سیاست‌های حمایتی، هدایتی و نظارتی از موسسات، سازمان‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جهت بهبود و توسعه کیفی و کمی خدمات گردشگری، کنترل و اعمال نظارت‌های لازم در خصوص صدور مجوزها و نحوه اداره و ارائه خدمات توسط مراکز و مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی و دفاتر خدماتی و مسافرتی، ایجاد پایگاه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی در خصوص شرایط، استانداردها و مشخصات مراکز اقامتی و پذیرایی، آژانس‌های مسافرتی و خدماتی، مبادلات ارزی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و موزه‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای عضویت موثر در مجامع بین‌المللی مرتبط با صنعت گردشگری از جمله وظایف معاونت گردشگری است.

علی دارابی کارشناسی علوم سیاسی را در سال ۱۳۶۹ و مدرک کارشناسی ارشد خود را در همان رشته در سال ۱۳۷۲ از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دریافت کرد. او در رشته علوم سیاسی گرایش جامعه‌شناسی سیاسی از واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در مقطع دکتری فارغ‌التحصیل شد.

علی دارابی نیز کارشناسی علوم سیاسی را در سال ۱۳۶۹ و مدرک کارشناسی ارشد خود را در همان رشته در سال ۱۳۷۲ از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دریافت کرد. او در رشته علوم سیاسی گرایش جامعه‌شناسی سیاسی از واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در مقطع دکتری فارغ‌التحصیل شد.

در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۷ در جهاد سازندگی مسئولیت اداره روابط عمومی وزارت جهاد سازندگی و همچنین قائم مقام تعاون ستاد مرکزی مهندسی جنگ جهاد را بر عهده داشت. او در فاصله سال‌های ۱۳۷۷–۱۳۸۴ معاون اداری و مالی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و معاون امور مراسم ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده‌است.

از جمله دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به معاون امور مجلس و استانهای سازمان صداو سیما (۱۳۸۴–۱۳۸۶)، [۲] قائم مقام سازمان صدا و سیما (۱۳۸۶–۱۳۸۹)، معاون سیمای سازمان صدا و سیما (۱۳۸۹–۱۳۹۳)، مشاور رئیس سازمان صداوسیما (۱۳۹۳–۱۳۹۵)، معاون امور استان‌ها (۱۳۹۵ تاکنون) مشاور رئیس و مدیر بررسی تاریخی و سیاسی مؤسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (۱۳۹۳–۱۳۹۵) و رئیس ستاد سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صدا و سیما اشاره کرد.

از جمله مهم‌ترین اقدامات وی می‌توان به مطالعه، تدارک و راه اندازی شبکه‌های نسیم، پویا، ورزش، نمایش، تماشا، مستند، افق، سلامت و همچنین تولید مجموعه نمایشی پایتخت ۱-۲-۳، مجموعه نمایشی ۱۱۰ قسمتی کیمیا که برای نخستین بار در تلویزیون در این دوره بوده‌است.

سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص حفظ، مرمت، احیاء، ساماندهی و مدیریت بناها، مجموعه بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی کشور و نظارت بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مربوط، تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های لازم در خصوص حفاظت، نگهداری، مرمت و احیاء میراث فرهنگی غیرمنقول، اموال و اشیا تاریخی و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها در سطح کشور، برنامه‌ریزی به منظور شناسایی آثار و بافت‌های ارزشمند فرهنگی–تاریخی و پیشنهاد ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی، بررسی ارزش و قابلیت آثار تاریخی غیر منقول، اموال فرهنگی–تاریخی، میراث معنوی و انجام اقدامات لازم برای ثبت آن‌ها در فهرست جهانی، بررسی و پیشنهاد حریم محوطه‌ها، تپه‌ها، بناها و بافت‌های تاریخی و انجام اقدامات لازم برای تصویب آن‌ها، بررسی طرح‌های اضطراری به منظور حفاظت، استحکام بخشی، ساماندهی، مرمت و احیا آثار تاریخی غیرمنقول و نظارت بر اجرای طرح‌های مزکور، ساماندهی اموال منقول تاریخی و تهیه شناسنامه فنی و فهرست مورد نیاز برای آن‌ها، شناسایی و مستندسازی آثار تاریخی–فرهنگی موجود در محدوده جغرافیایی اجرای کلیه طرح‌های عمرانی و اعلام نظر تخصصی در خصوص طرح‌های مذکور از دیدگاه میراث فرهنگی کشور و بررسی و مطالعه به منظور توسعه پایگاه‌های میراث فرهنگی در آثار تاریخی مهم کشور و نظارت بر فعالیت و عملیات پایگاه‌های موجود نیز از جمله وظایف معاونت میراث‌فرهنگی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز