خبرگزاری کار ایران

کتاب «آزادی انتخاب» دریچه‌ای به سوی اقتصاد آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۸۲

کتاب «آزادی انتخاب» شامل مباحثی در زمینه بازار آزاد و اقتصاد آزاد است که از سوی میتلن فریدمن به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «آزادی انتخاب» را میلتن فریدمن به اتفاق همسر و دستیارش رز فریدمن به رشته تحریر کشیده و مهمترین کتاب نظری او محسوب می‌شود. این کتاب را حسین حکیم زاده جهرمی ترجمه کرده و توسط انتشارات فرزان روز با قیمت صد هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است.

کتاب حاضر شامل مباحثی در زمینه بازار آزاد و اقتصاد آزاد است که از سوی میتلن فریدمن به رشته تحریر درآمده است. وی در این کتاب ضمن تبیین رابطه ناگسستنی اقتصاد با سیاست، خاطر نشان می‌کند: ممکن است در کشوری اقتصاد آزاد باشد اما آزادی سیاسی وجود نداشته باشد، ولی عکس آن ممکن نیست. برخی مباحث کتاب بدین شرح است: قدرت بازار، بیداد نظارت، کالبدشکافی بحران، از گهواره تا گور، حامیان مصرف کنندگان چه کسانی هستند، چه کسی از کارگران حمایت می‌کند، علاج تورم چیست و تغییر روند فکری مردم و میل آنان به طرف بازار آزاد.

میلتون فریدمن (Milton Friedman) (زاده ۳۱ ژوئیه، ۱۹۱۲ - درگذشته ۱۶ نوامبر، ۲۰۰۶) برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۱۹۷۶، از نظریه پردازان اصلی اقتصاد آزاد است. آنچه او در رد اقتصاد دولتی و اثبات کارآمدی اقتصاد آزاد، ضرورت خصوصی سازی، و محدود کردن دخالت دولت‌ها در حوزه اقتصاد بیان کرده مبنای سیاست ساماندهی اقتصادی بسیاری از کشورها قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز