خبرگزاری کار ایران

نشست «جایگاه زبان و ادبیات فارسی در تداوم هویت ملی ایرانیان» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۱۲

کانون اندیشه جوان به مناسبت روز شعر و ادب فارسی، نشست«جایگاه زبان و ادبیات فارسی در تداوم هویت ملی ایرانیان» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، به همت کانون اندیشه جوان به مناسبت روز شعر و ادب فارسی نشست «جایگاه زبان و ادبیات فارسی در تداوم هویت ملی ایرانیان» در ادامه سلسله نشست‌های ادبیات و هویت ملی برگزار می‌شود. سیدحسین شهرستانی، مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در این برنامه به سخنرانی خواهد پرداخت. 

ایران دارای یک هویت ملی تاریخی و کهن است که قرن‌ها پیش ایجاد شده و در فراخنای تاریخ توانسته است پایداری، پویایی و موجودیت خویش را حفظ کرده و تداوم بخشد. در این فرایند تاریخی، مؤلفه‌های مهمی در شکل‌گیری و استمرار این هویت نقش داشته‌اند که سرزمین ایران، تاریخ طولانی و کهن، دین و اعتقادات مذهبی (به‌ویژه اسلام)، میراث سیاسی و حکومت، فرهنگ غنی و پویا، زبان فارسی، اسطوره‌های ملی ایرانی و عناصر عدالت‌خواهی، حق‌جویی و آزادی‌خواهی، اصلی‌ترین آن‌ها می‌باشند. 

آنچه این کشور دیرینه سال را در برابر هجوم‌ها و ایلغارها همچنان پا بر جا نگه داشته، هویت فرهنگی، ملی و ایرانی آن بوده است؛ هویتی که در قالب زبان پارسی بالیده و خود را نموده است. زبانی که فردوسی حماسه سترگ خود را با آن می‌سرود تا علایق ملی و فرهنگی را با آن نیرو بخشد و خودشناسی و خودباوری را به ایرانیان نشان دهد، یا مولوی آثار ادبی عرفانی خود را با آن سرود تا اصالت دینی و عرفانی را به مردم بیاموزاند، و حافظ و سعدی ماندگارترین آثار ادبی خود را با آن نوشتند، همواره نقش اصلی و ویژه‌ای در پایداری و حیات ایرانیان و وحدت ملی ایفا کرده و می‌کند. در حقیقت زبان فارسی همیشه چون حلقه‌ای مریی و نامریی، هویت فرهنگی و ملی مردم ایران و اقوام آن را به یکدیگر پیوند داده و همچنان عامل اصلی وحدت ملی ایرانیان است. 

نشست «جایگاه زبان و ادبیات فارسی در تداوم هویت ملی ایرانیان» روز شنبه ۲۷ شهریور ماه ساعت ۲۱ در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی @canoon_org برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز