خبرگزاری کار ایران

«فلاسفه و موسیقی؛ از یونان باستان تا نیچه» به چاپ سوم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۲۸۵

مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر چاپ سوم کتاب «فلاسفه و موسیقی؛ از یونان باستان تا نیچه» را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرهنگستان هنر، جلد اول از مجموعه کتاب‌های فلاسفه و موسیقی با عنوان «از یونان باستان تا نیچه» توسط انتشارات فرهنگستان هنر منتشر شد. 

این کتاب به قلم «آرین رحمانیان» سیری است تاریخی بر آرای فلاسفه غرب درباره موسیقی که از یونان باستان شروع می‌شود و تا قرن بیستم ادامه می‌یابد. در این کتاب نظریه‌های فیلسوفانی چون افلاطون، ارسطو، دکارت، کانت، هگل، شوپنهاور و نیچه درباره موسیقی بررسی و تشریح شده است. 

نویسنده کتاب برای تسهیل درک آرای فلاسفه مذکور درباره موسیقی دیدگاه آنان درباره موضوعاتی چون هستی‌شناسی و زیبایی‌شناسی را نیز توضیح می‌دهد. او در فصول انتهایی کتاب، به فلسفه موسیقی از جنبه زیبایی‌شناسی و ارتباط آن با ارزش‌های اخلاقی و ایدئولوژیک پرداخته است. 

سومین چاپ کتاب فلاسفه و موسیقی؛ از یونان باستان تا نیچه از آثار تازه انتشار یافته مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) است که در ۱۳۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۲۹هزار تومان، برای تمامی علاقه‌مندان و دوستداران موضوعات فلسفه هنر، موسیقی و فلسفه عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز