خبرگزاری کار ایران

روایتی غیرسیاسی از انتخابات ۱۳۹۶ در شبکه مستند/ «آرمین و غزاله» نماینده دو گروه سیاسی مخالف که با هم گفت‌وگو می‌کنند!

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۸۸۳

کارگردان مستند «آرمین و غزاله» معتقد است که با ساخت این مستند می‌خواسته فضای گفت‌وگو بین هواداران دو جناح مخالف سیاسی در انتخابات را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستند «آرمین و غزاله» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده امشب در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند روی آنتن شبکه مستند می‌رود. 

حبیب‌زاده کارگردان این فیلم مستند با اشاره به سوژه این فیلم گفت: این فیلم مستند روایتی متفاوت از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ از منظر دو دانشجوی جوان به نام‌های آرمین و غزاله است. 

وی اضافه کرد: علاقه‌مند بودم که مستندی درباره زمینه‌های اجتماعی و سیاسی انتخابات بسازم و برای این کار دنبال سوژه می‌گشتم. آرمین و غزاله چهره‌های مناسبی برای ساخت فیلم مستند بودند چرا که اختلاف نظر آنان روی دو کاندیدای انتخابات سال ۱۳۹۶ یعنی آقایان روحانی و رئیسی می‌توانست زمینه گفت‌وگو بین این دو نفر را فراهم کند. آرمین، طرفدار آقای رئیسی در انتخابات ۱۳۹۶ بود و غزاله به آقای روحانی رای داد. 

این مستندساز درباره روند تولید این فیلم مستند ۳۱ دقیقه‌ای گفت: برای نمایش گفت‌وگوها بین این دو نفر تیم تولید ما از چند هفته قبل از روز انتخابات همراه با آن‌ها شد و در مناسبت‌های انتخاباتی همراهی‌شان کرد. برای مثال در اجتماعات مردمی هر دو نامزد انتخابات که این دو نفر به عنوان هوادار حضور پیدا می‌کردند، حضور پیدا کردیم و دلایل هر دو نفر برای انتخاب نامزد مطبوع‌شان را به تصویر کشیدیم. این روند تا پایان انتخابات و اعلام نتایج ادامه داشت و در نهایت پس از مشخص شدن پیروز این رقابت، صحبت‌ها و فعالیت‌های هر دو نفر را به تصویر کشیدیم که خود ناگفته‌های زیادی را به نمایش درمی‌آورد. 

این مستندساز با اشاره به اینکه این فیلم روایت مستقیم سیاسی ندارد، گفت: نکته مهمی که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند، اختلاف نظرهای این دو بر سر انتخاب رئیس‌جمهور آینده کشور است. هر کدامشان تلاش می‌کرد تا دیگری را قانع کند و همین موضوع زمینه‌ای را فراهم می‌کرد تا بین دو طرفدار از دو گروه مخالف سیاسی گفت‌وگو ایجاد شود که هدف فیلم ما نیز همین موضوع بود. 

حبیب‌زاده درباره هدف خود از ساخت این فیلم گفت: هدفی که داشتم این بود که بتوانیم بدون جهت‌گیری سیاسی گفت‌وگوی مردم در موضوعات سیاسی را به تصویر بکشیم. 

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: حسن حبیب‌زاده، گروه تصویربرداری: احد عاقلی، محمدرضا حسین‌زاده، دستیار کارگردان: محمد سعید غلامی و ظریفه راثتی. 

مستند «آرمین و غزاله» امشب پنجشنبه ۲۵ شهریورماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۴ امشب و ۹ صبح فردا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز