خبرگزاری کار ایران

از برجک تا گاراژ/ دو مجموعه نمایشنامه عرفان پورمحمدی منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۶۹۷

عرفان پورمحمدی از انتشار دو کتاب جدید خود شامل چهار نمایشنامه خبر داد.

«عرفان پورمحمدی» در گفتگو با ایلنا، از انتشار دو مجموعه نمایشنامه خود در اوایل آبان سال جاری خبر داد.

او درباره این دو مجموعه توضیح داد: در هر یک از این دو کتاب دو نمایشنامه چاپ شده؛ نمایشنامه‌های «تا باران چند پاییز مانده» و «برجک» در یک کتاب و «نسیان» و «گاراژ» هم در کتاب دوم قرار دارند.

این نمایشنامه‌نویس یادآور شد: نمایشنامه «تا باران چند پاییز مانده» دو سال پیش در قالب یک کمدی اجتماعی در عمارت نوفل‌لوشاتو و «نسیان» هم در حوزه هنری اجرا شد اما دو نمایشنامه دیگر تا امروز اجرای عمومی نداشته‌اند.

پورمحمدی که قبل از این کتاب «مسیر سرخ» را که اولین کتاب نمایش-تعزیه در ایران به شمار می‌رود منتشر کرده بود، خاطرنشان کرد: مراسم رونمایی و جشن امضای این دو کتاب اوایل آبان و توسط ناشر آن یعنی نشر دیدار یار برپا می‌شود.

در پشت جلد کتاب «نسیان» چنین می‌خوانیم:

«این حرف‌ها تو سرمه. یکی می‌گه اول بگم و بعد برم. ببین شکم‌ات که سیر نباشه انقدر خودتو به در و دیوار می‌زنی تا انقدر درد بکشی دل ضعفَت یادت بره. بعد از اون خیلیا رو به در و دیوار می‌زنی تا یاد بگیرن فقط جلوی چشم‌شون رو نبینن که بفهمن یه بچه شیر یه روزی می‌شه شیر. شیر که بشی یه جا می‌شینی و حالا بقیه‌ان که میان سراغت. تقصیر ما نبود چشماشون سیر نبود. تقصیر خودشون بود. ما راه نشون دادیم و خودشون زدن بی‌راهه. البته ما هم عاشق جاده خاکی بودیم. یکی شد هم‌دست، یکی شد همسر. خودشون خواستن. نوش جونم.»

در پشت جلد مجموعه «تا باران چند پاییز مانده» نیز چنین آمده است:

«تا حالا شده زندگی برات تکراری بشه یا یه روزِ یه زندگی، هر روز برات تکرار بشه. وقت نکردم یه نگاه کنم به بیرون ببینم این پاییزی که می‌گن هر روزش یه شکله، چه شکلیه. هر روزم خزونه ولی تو دلم بهار. یه صدایی،‌ یه حرفی که نمی‌دونم چیه دائم تو گوشم می‌گه مثل جوونیات دوچرخه‌ات رو بردار و برو کل زمین رو بچرخ. هر رکابی که می‌زنم تو گوشم صدای موج دریا می‌پیچه. دوست دارم یه روزی با دوچرخه‌ام کنار ساحل رکاب بزنم، دستامو باز کنم؛ یه جوری که بتونم آسمون رو بغل کنم. یهو بارون بگیره، یهو ببینم پرنده‌هایی رو که دارن پرواز می‌کنن. یهو بچه‌هایی رو ببینم که دارن باهم بازی می‌کنن. یهو غرق بشم تو دریا و دیگه فقط صدای خنده بشنوم. یهویی همه چی یهویی بشه...»

هر کدام از این دو مجموعه 40 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و از مهر ماه در کتابفروشی‌ها عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز