خبرگزاری کار ایران

کارگر به ایلنا خبر داد:

پیشنهاد قرار گرفتن موزه‌ها در زمره مشاغل سطح یک به ستاد کرونا داده شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۶۹۱

مدیرکل موزه‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نامه‌نگاری وزیر میراث و گردشگری با ستاد ملی کرونا برای قرار گرفتن موزه‌ها در زمره مشاغل سطح یک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با توجه به سرعت گرفتن واکسیناسیون و تغییر رنگ شهرهای قرمز و  نارنجی شدن بیشتر شهرهای کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا، محمدرضا کارگر (مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) از بازگشایی موزه ها در شهرهای قرمز خبر داد.

او در این خصوص گفت: براساس قانونی که به تایید ستاد ملی کرونا نیز رسیده، موزه‌ها در سطح دوم مشاغل فعال قرار می‌گیرند از این رو امکان بازگشایی آنها در شهرهایی که از رنگ قرمز خارج و نارنجی و... می‌شوند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با این وجود پیشنهاد جدیدی ارائه و نامه‌نگاری‌های این مهم توسط وزیر میراث و گردشگری انجام گرفته مبنی بر آنکه محوطه موزه‌هایی همچون سعدآباد، نیاوران و کاخ گلستان در هر شرایطی باز باشند و امکان استفاده مردم از این محوطه ها فراهم شود.

او ادامه داد: همچنین این پیشنهاد ارائه شده که موزه‌ها در زمره مشاغل سطح یک قرار گیرند و امکان فعالیت آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر شرایطی فراهم باشد.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به آنکه فعالیت موزه‌ها به فضای فرهنگی جامعه بازمی‌گردد، یادآور شد: فضای موزه‌ها به نوعی است که این امکان وجود دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان بازدید فراهم شود و قابل استانداردسازی است. مکاتبات لازم در این خصوص انجام شده و در انتظار پاسخ ستاد ملی کرونا هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز