خبرگزاری کار ایران

نمایش مشق‌های ناصرالدین شاه در حوضخانه کاخ گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۵۸۳

13 اثر برگزیده از طراحی‌ها و نقاشی‌های ناصرالدین شاه قاجار در فضای مجازی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه مجازی «مشق‌های ناصری» شامل ۱۳ اثر انتخابی از طراحی و نقاشی‌های ناصرالدین شاه در حوضخانه تالار عاج در معرض دید دوستداران و مخاطبان محترم فضای مجازی کاخ گلستان قرار گرفت.

این نمایشگاه با حضور مدیر کاخ گلستان آفرین امامی، چهارشنبه ۲۴ شهریوماه افتتاح شد.

ناصرالدین شاه که ذوق هنری خود را در هنرهای مختلف مورد محک قرار میداد به هنر نقاشی و طراحی نیز علاقه‌مند بود. چه در زمان ولایتعهدی که در تبریز سکونت داشت و چه پس از آنکه به تختگاه تهران مهاجرت و در کاخ گلستان به حکومت نشست.

شاه از شاگردان میرزا حسن خان صنیع الملک غفاری بوده که با ذوق شاهانه‌ی خود و با قلم آهن و مرکب سیاه صورت درباریان و یا زن‌های اندرون را نقاشی کرده و با مناسبت، جمله یا شعری را در حاشیه آن‌ها می‌نوشته است.

اسلوب نقاشی‌های ناصرالدین شاه مشابه استادش برپایه‌ی طبیعت گرایی و ذکر جز به جز همه‌ی مناظر طبیعی به همان صورتی که می‌دیده است به تصویر می‌کشیده است و مانند نگاه استادش دارای نگاهی مدرن و متاثر از فرهنگ اروپاییست و سعی داشت با کپی برداری از استادش آثار را با نقاشی دیرین ایرانی و نگارگری پیوند دهد.

بازدید از نمایشگاه مشق‌های ناصری از طریق صفحه رسمی اینستاگرام مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان golestanpalace قابل دسترسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز