خبرگزاری کار ایران

کتاب «دولت در تاریخ اندیشه غرب» از دولتشهر تا آرمانشهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۰۷۳

کتاب «دولت در تاریخ اندیشه غرب» با نگاه به اندیشه اندیشمندان غربی درخصوص دولت به چاپ سوم خود رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «دولت در تاریخ اندیشه غرب» نوشته آتیلا اوزر که توسط عباس باقری ترجمه شده است این روزها به چاپ سوم رسیده.

این کتاب که در زمره کتاب‌های علوم سیاسی – تاریخ و فلسفی قرار می‌گیرد سعی دارد مفهوم دولت، دستگاه مدیریت جامعه را از نگاه افرادی از جمله آرنت، ارسطو، بوکانان، انگلس، هایک، هگل، هابز، لاک، میل، منتسکیو، نیچه، نوزیک، افلاطون، پوپر، راولز، روتبارد، روسو، اشمیت، توکویل، وبر و ویل به تصویر بکشد. درواقع می‌توان در این کتاب اندیشه اندیشمندان نامدار تاریخ را یکجا دراختیار داشت این اندیشه‌ها از دولتشهر ارسطو گرفته تا زمینه‌های آرمانشهر رابرت نوزیک را در بر می‌گیرد.

برای تضمین مالکیت خصوصی ثروت‌ها و حفظ وضعیت نابرابری ناشی از آن، دولت با الهام گرفتن از سودگرایی لیبرالی، حق ارائه همگانی را محدود و خواست اقلیتی از افراد را به مردم تحمیل می‌کند. بنابراین دولت لیبرالی سوداگر به طور طبیعی گرایش به حکومت اولیگارشی دارد. عیب دولت سوسیالیست درست نقطه مقابل آن یعنی استبداد دموکراتیک است، زیرا مالکیت همگانی داریی‌ها مستلزم از بین بردن استقلال اقتصادی افراد و انقیاد آن‌ها در برابر نظم عمومی است.

این اثر توسط انتشارات فرزان روز منتشر و با قیمت ۷۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز