خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت شهریار و نشست روز شعر و ادب فارسی در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۵۴

نشست گرامی‌داشت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت محمد حسین شهریار در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا،‌ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت محمدحسین شهریار، نشست گرامی‌داشت این روز را با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی در فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این مراسم که شنبه ۲۷ شهریورماه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد، محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد دانشگاه تهران)، حسن بلخاری قهی (رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و استاد دانشگاه تهران)، حسن انوری (چهره ماندگار و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، علی اصغر شعردوست (نویسنده، ادیب و سفیر سابق ایران در تاجیکستان)، مسرت واجد (استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اسلامی بهاولپور پاکستان) و سید علی اصغر میرباقری فرد (استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی همواره مورد عنایت و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده و هست. از این رو روز بیست و هفتم شهریور، سالروز درگذشت محمد حسین شهریار، شاعر معاصر ایرانی به عنوان روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

پخش می‌شود.

همچنین این نشست در صفحات انجمن در نشانی‌های زیر نیز پخش خواهد شد:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز