خبرگزاری کار ایران

خاطرات شهدای لشکر۲۷محمدرسول‌الله (ص) برای کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۸۲۷

کتاب «پرواز در گلستان» و «آن مرد قهرمان» روایتی کودکانه از خاطرات شهدای لشکر۲۷محمدرسول‌الله (ص) را به تصویر کشیده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «پرواز در گلستان» و کتاب «آن مرد قهرمان» بر اساس خاطرات و زندگی‌نامه شهدای لشکر۲۷محمدرسول‌الله (ص) تابستان سال جاری توسط نشر۲۷بعثت منتشر و روانه بازار شد.

کتاب «پرواز در گلستان» بر اساس خاطراتی از سردار شهید محمود شهبازی قائم‌مقام لشکر۲۷محمدرسول‌الله (ص) برای گروه سنی (ب) توسط طاهره ظهوری نوشته شده و محدثه علیشاه تصویرگری کتاب را بر عهده دارد. این کتاب زندگی شهید شهبازی را از زبان پرندگانی نقل می‌کند که در حیاط خانه آن‌ها لانه دارند و زندگی محمود را از کودکی تا شهادت با زبان کودکانه بیان می‌کنند.

در بخشی از کتاب آمده است:

بعد از چند وقت، یک روز مادر محمود چادر گل گلی به سر، در حالی که آیینه و قرآن در دست داشت، تو حیاط همراه پدر محمود ایستاده بودند. محمود تصمیم گرفته بود به جبهه برود. اشک در چشم پدر و مادر جمع شده بود. اما محمود مثل همیشه آرام بود و لبخند به لب د اشت.

کتاب «آن مرد قهرمان» نیز بر اساس زندگی‌نامه‌ی سردار شهید سیدمحمدرضا دستواره یکی دیگر از شهدای لشکر۲۷محمدرسول‌الله (ص) توسط فاطمه بگزاده نوشته شده. این کتاب که برای گروه سنی ب و ج است توسط سمیه سادات شفیعی تصویرگری شده و عکسی از این شهید در پشت جلد کتاب به نمایش درآمده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

یک روز که سیدمحمدرضا از جبهه به خانه برگشت، پدر به او گفت: پسرم حالا دیگر وقتش رسیده که ازدواج کنی، آخر تو بزرگ شده‌ای، ببین ریش و سبیلت هم درآمده! سیدمحمدرضا به حرف پدر و مادرش گوش کرد و با یک خانم معلم باحجاب ازدواج کرد. دوسال بعد خدا به آن‌ها یک پسر زیبا داد که نامش را مهدی گذاشتند.

هر یک از این کتاب‌ها با قیمت ۱۵ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز