خبرگزاری کار ایران

نماهای جاده‌ای «زالاوا» یادآور فیلم‌های کیارستمی است/ ساخته ارسلان امیری استعاره‌ای از جهان کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۱۸۵

جایزه اصلی بخش موازی و مستقل منتقدان بین‌المللی فیلم ونیز به ساخته ارسلان امیری رسید. زالاوا، استعاره‌ای از جهان کرونایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ورایتی، اتحادیه ملی منتقدان فیلم ایتالیا که بخش موازی و مستقل منتقدان بین‌المللی فیلم ونیز را برگزار می‌کند، جایزه اصلی خود را به فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری اهدا کرد. این اثر نمایشی، اولین تجربه کارگردانی برای این فیلمساز ایرانی به حساب می‌آید. 

داستان زالاوا در دهه ۵۰ شمسی در یک از روستاهای غرب کردزبان ایران اتفاق می‌افتد. این فیلم سینمایی باورهای منطقی و علمی را در برابر خرافات و گروه‌گری قرار می‌دار و طنین بسیاری در روزگار کنونی دارد. پیش از آغاز تراژدی فیلم، امیری در اثر خود از شوخ‌طبعی حیله‌گرانه‌ای استفاده کرده است. 

زالاوا را باید اثر و ژانری جدید در سینمای ایران دانست و محتوای این فیلم سینمایی را می‌توان تمثیلی از جهان کرونایی در نظر گرفت نظرگرفت زیرا تقابل میان علم و خرافه را به تصویر کشیده است. اگرچه فیلم با بودجه‌ای کم ساخته شده اما از منظر فنی تاثیرگذار است. نماهای جاده‌های پر پیچ و خم فیلم شبیه به آثار عباس کیارستمی است و فیلم‌های او را تداعی می‌کند. 

ساخته امیری در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر ایران موفق به دریافت سیمرغ بهترین کارگردان اول، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز