خبرگزاری کار ایران

مجموعه نشست‌های «عاشورا در قاب هنر» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۳۷۸

به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره از سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه، مجموعه نشست‌های «عاشورا در قاب هنر» طی هشت نشست به صورت مجازی آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجموعه نشست‌های «عاشورا در قاب هنر» به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره از سه شنبه ۱۶ شهریور ماه در قالب هشت نشست به صورت مجازی در سامانه آموزشی این دانشگاه آغاز می‌شود. 

این مجوعه نشست‌ها در راستای نیل به ماموریت سازمانی دانشگاه سوره و تحلیل علمی ابعاد وسیع واقعه عاشورا در هنر با سخنرانی نصرت اله تابش با موضوع «واقعه عاشورا و تراژدی مدرن» ساعت ۱۸ عصر ۱۶ شهریور ماه آغاز خواهد شد و تا چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. از عناوین سخنرانی‌ها می‌توان به «بررسی تطبیقی نمادهای عاشورایی در نقاشی مکتب سقاخانه و نقاشی دهه‌ی نخست انقلاب اسلامی» (دکتر محمد علی روزبهانی)، «تحلیلِ محتوایی و ساختاریِ فیلم‌نامه‌ی «روزِ واقعه»، از منظرِ نقشِ دراماتیکِ «قهرمانِ غایب» و الگوی «سفرِ قهرمان» (امیررضا نوری پرتو)، «بنیادِ فرهنگِ عاشورایی در نمایشِ ایرانی» (محمدرضا آزاد)، «تحلیل ریشه‌شناسانه سنت‌های بومی در نگاره عصر عاشورا» (دکتر مهدی خانکه)، «پوشش و قدسیت در عاشورا» (دکتر طیبه عزت الهی)، «بازتاب مضامین عاشورایی در آثار نگارگری معاصر ایرانی» (دکتر خشایار قاضی زاده) و «مضامین نو در شبیه خوانی» (دکتر محمد حسین ناصر بخت) اشاره کرد. 

این سخنرانی‌ها در حوزه‌های مختلف هنری برگزار شده و سعی شده است تا طیف‌های مختلف مطالعاتی دانشگاهی را در حوزه قیام پرشور عاشورا در برگیرد. 

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به صورت آزاد به آدرس https://sibad.soore.ac.ir/v/show/tragedy مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز