خبرگزاری کار ایران

بیماری که سلول‌های سرطانی‌اش را برای پایان‌نامه‌اش خواست!

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۹۰۴

«ماه در می‌زند» در تازه‌ترین قسمت خود به روایت عجیب زندگی یک بیمار مبتلا به سرطان پرداخت.

به گزارش ایلنا، «ماه در می‌زند» ویژه‌برنامه محرم و صفر شبکه دو که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن می‌رود، دوشنبه‌شب میزبان زن و شوهری بود که ماجرای چالش خود با سرطان را روایت کردند. 

کیوان سالمی درباره روزی که پزشکان تشخیص سرطان برای همسرش دادند را اینطور روایت می‌کند: در خانواده ما سرطان به صورت ژنتیک وجود داشت. عمه‌های من و خاله و مادر همسرم به دلیل سرطان از دنیا رفته بودند اما هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کردیم سرطان به خانه ما هم بیاید. روزی که متوجه این موضوع شدیم تا یک هفته انگار در کما به سر می‌بردیم و هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام بدهیم. 

زینب دریس محافی هم نگاهش به سرطان را اینطور توضیح داد: از نظر من سرطان بلایی بود که به یک زندگی وارد می‌شود و عزیزانت را از تو می‌گیرد. تا اینکه خودم مبتلا شدم. 

بیماری که سلول‌های سرطانی‌اش را برای پایان‌نامه‌اش خواست!

زینب و کیوان در ادامه برنامه از روزها و شب‌های سخت درمان و شیمی‌درمانی گفتند تا در نهایت به پایان قصه خود رسیدند: سرطان زینب درمان شد اما ما دیگر نمی‌توانستیم مثل گذشته زندگی کنیم. خیلی چیزها برایمان تغییر کرده بود و نگاهمان به دنیا متفاوت شده بود. تصمیم گرفتیم درس بخوانیم و من چون می‌دانستم زینب به ژنتیک علاقه دارد او را برای کنکور ژنتیک ثبت‌نام کردم. خودم هم در کنکور رشته محیط زیست شرکت کردم. 

وی در ادامه از عجیب‌ترین تجربه زندگی‌اش گفت: زینب برای پایان‌نامه‌اش باید روی سلول‌های سرطانی آزمایش می‌کرد. او تصمیم گرفت سلول‌های سرطانی خود را از آزمایشگاه بگیرد و این شاید عجیب‌ترین اتفاق زندگی ما بود. 

زینب هم دراین‌باره گفت: سلول‌هایی که یک روزی به صورت تهاجمی زندگی مرا به هم ریختند حالا به خودم برگشتند تا شاید با آزمایش بر روی آن‌ها بتوانم کمکی در جهت پیشرفت علم داشته باشم. 

«ماه در می‌زند» هر شب حدود ساعت۱۹و تکرار آن هر روز ساعت۱۲ به تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی روی آنتن شبکه دو می‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز