خبرگزاری کار ایران

حمزه زاده به ایلنا خبر داد:

اشراف ضرغامی به حوزه گردشگری و لزوم ارائه آمار صحیح و دقیق به او

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۹۲۵

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کشور با اشاره به نشستی که با وزیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته است، گفت: در این جلسه اطلاعات دقیقی درخصوص آمارهای حوزه گردشگری و مشکلاتی که فعالان آن بخصوص هتلداران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت الله ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در حالی نشست‌هایش را با بخش خصوصی میراث و گردشگری آغاز کرده است که روز گذشته در حساب کاربری خود در توییتر از صرف صبحانه با جمشید حمزه‌زاده (رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کشور) خبر داد.

ضرغامی تاکید داشت که جلساتم را با تشکل‌های صنفی، مردم نهاد و فعالان و بازیگران اصلی حوزه مأموریتی وزارتخانه، آغاز کرده‌ام. اطلاعات و تحلیل‌های آنان دست اول و میدانی است، از آن‌سو حمزه‌زاده درخصوص اطلاعات دست اولی که در اختیار ضرغامی قرار داده‌است، گفت: آخرین وضعیت گردشگری کشور، مشکلاتی که کرونا برای فعالان گردشگری بوجود آورده، راه‌های فوری برون‌رفت از مشکلات، لزوم بازنگری برنامه ملی گردشگری، سند راهبردی گردشگری، لزوم پیگیری مسائل مربوط به تدوین برنامه هفتم توسعه، تقویت تشکل‌های گردشگری و تفویض اختیارات ازجمله مواری بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

او با اشاره به آنکه آقای ضرغامی تا حدودی نسبت به آنچه در این جلسه مورد بحث بود اشراف داشت، گفت: شاید وزیر جدید میراث و گردشگری به لحاظ آماری اطلاعات دقیقی درخصوص وضعیت گردشگری و فعالان این حوزه نداشته باشد اما در کل نسبت به حوزه گردشگری اشراف دارد. بیشترین مباحثی که درباره آن صحبت کردیم، درخصوص محتوای حوزه گردشگری بود و آمارهای دقیقی درخصوص تعداد هتل‌ها، نرخ‌ها و چگونگی نرخ‌گذاری هتل‌ها، برخی مسائل داخلی فعالان گردشگری و… ارائه شد.

ورشکستگی هتل‌ها، مراکز اقامتی و میزان ضررهای وارده، بسته‌های حمایتی که اعلام اما تبدیل به ضد حمایت از بخش گردشگری شد از دیگر موضوعاتی است که رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کشور در نشست با ضرغامی مطرح کرد.

حمزه زاده با اشاره به آنکه هنوز اطلاعاتی درخصوص تیمی که قرار است در حوزه گردشگری وزیر جدید را همراهی کند نداریم، اذعان داشت: پیشنهاد ما آن است که یا معاون گردشگری را از بدنه وزاتخانه انتخاب کند یا آنکه کسی را انتخاب کند که به این حوزه اشراف داشته باشد. گرچه لزوما نباید معاون گردشگری از بدنه وزارتخانه باشد اما قطعا متخصصی که اهل تعامل باشد بهترین گزینه برای این معاونت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز