خبرگزاری کار ایران

«فیلسوف و پزشک قرن – زندگی و اندیشه‌ی اخلاقی دکتر آلبرت شوایتزر» روی پیشخوان کتابفروشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۶۱۸

کتاب «فیلسوف و پزشک قرن – زندگی و اندیشه‌ی اخلاقی دکتر آلبرت شوایتزر» با ترجمه شهاب‌الدین عباسی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «فیلسوف و پزشک قرن – زندگی و اندیشه‌ی اخلاقی دکتر آلبرت شوایتزر» نوشته‌ی «پردراگ چیچوواتسکی» با ترجمه‌ی شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر سنگ منتشر شد. 

این کتاب در سه بخش تنظیم شده است: 

بخش اول با عنوان «چرا شوایتزر نادیده گرفته شد؟» ترجمه‌ی پاره‌ی کوتاهی از کتاب تحلیلی دکتر «پردراگ چیچوواتسکی» به نام «احیای نگرش اخلاقی آلبرت شوایتزر» است. 

بخش دوم، ترجمه‌ی مقدمه‌ی مفصل همین نویسنده در کتاب دیگری است که در آن زندگی و بینش اخلاقی دکتر شوایتزر را بررسی کرده و گزیده‌هایی از نوشته‌های شوایتزر را در آن آورده است. 

بخش سوم کتاب نیز ترجمه‌ای از نوشته‌های شوایتزر در زمینه‌های مختلف است. 

در پایان کتاب، مترجم تصاویری را از مراحل مختلف زندگی شوایتزر آورده است. همچنین از ویژگی‌های این کتاب، فهرست منابع و توضیحات پایانی کتاب است که می‌تواند برای مطالعه‌ی بیش‌تر بسیار مفید باشد. 

آلبرت شوایتزر سال ۱۸۷۵ به دنیا آمد. کارش را ابتدا در حوزه‌ی موسیقی، الهیات و فلسفه آغاز کرد، اما با وجود موفقیت‌های فراوان در این حوزه‌ها، تصمیم گرفت نظراتش را در بستر واقعیت زنده و به شکل عینی محک بزند. پس به دانشگاه برگشت و پزشکی خواند و به آفریقا رفت تا به روستاییان محروم قاره‌ی سیاه خدمت کند. به پاس این خدمات، سال ۱۹۵۲ جایزه‌ی صلح نوبل غیاباً به او اهدا شد که شوایتزر مبلغ ۳۶ هزار دلار آن را صرف گسترش بیمارستان‌ها در آفریقا کرد. شوایتزر در سال ۱۹۶۵ از دنیا رفت. 

«فیلسوف و پزشک قرن» در ۱۰۴ صفحه به قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز