خبرگزاری کار ایران

درگذشت دو هنرمند موسیقی خراسان به دلیل ابتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۰۹۱

غلامرضا آستی (کردیانی) و برات مقیمی دو هنرمند موسیقی خطه خراسان روز پنجشنبه و جمعه چهارم و پنجم شهریورماه دارفانی را وداع گفتند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا آستی (کردیانی) و برات مقیمی، دو هنرمند پیشکسوت موسیقی خراسان، دارفانی را وداع گفتند.

غلامرضا آستی ظهر پنجشنبه،‌ چهارم شهریورماه به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت و برات مقیمی نیز روز جمعه پنجم شهریورماه بر اثر به کرونا دارفانی را وداع گفت.

پیکر غلامرضا آستی روز پنجشنبه در روستای کردیان به خاک سپرده شد. مرحوم مقیمی نیز چندی پیش به کووید ۱۹ مبتلا شده و به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در ای سی یو بستری شده بود اما متاسفانه بیماری او را از پا درآورد.

برات مقیمی متولد ۱۳۳۳ روستای داشلی قلعه بجنورد بود، پدرش از کردهای پالکانلو و مادرش از تات‌های گیفان است. برات در داشلی قلعه به مدرسه می‌رود و اما در کنار پدر شغل آهنگری را فرا می‌گیرد. او دوتار را در ۱۰ سالگی نزد پدر و برادرش محمد نیز فرا می‌گیرد. اما کمی بعد در شیروان نزد همراه بخشی و علی بخشی و حسن یزدانی پنجه هنرمندش را روان می‌کند و در جوانی دوتار نوازی را به عنوان شغل انتخاب و رسماً از سال ۱۳۵۲ وارد معرکه موسیقی شده و از سال ۱۳۶۵ به شهرت هنری دست یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز