خبرگزاری کار ایران

موسوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی:

آقای ضرغامی در برنامه‌اش حتی نیم نگاهی هم به مناطق محروم نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۷۲

موسوی با تاکید بر اینکه با توجه به سوابق ضرغامی، انتظار کار جهادی از سوی او نگران کننده است، گفت: در همین راستا و با عنایت به نقش محوری وزارتخانه در ساماندهی فعالیت‌های میراثی و ضرورت ایجاد مشوق‌های معنوی و مادی، باید بگویم شما به عنوان وزیری تحول‌گرا و با تجربه مطرح شده‌اید اما به نظر، تخصص علمی و تجربه کافی ندارید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیدعلی موسوی» دیگر نماینده مخالف با انتخاب عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در شرایطی که زندگی مردم دچار مشکلات و تنگناهای بی شمار است و آثار کرونا هر روز به معیشت، به سلامت و رفاه مردم ضربه می‌زند صنعت گردشگری هم با رکود و توقف جدی مواجه بوده و وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. علاقه‌مندان به آن، منتظرند که ما با نگاهی اجمالی به برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی ببینیم که به این دغدغه پاسخ داده شده است؟ این امید را دارند که شاهد تحول اساسی به نفع مردم باشیم یا به واسطه سوابق رسانه‌ای اقدامات‌تان هم جنبه رسانه‌ای و تبلیغاتی خواهد داشت؟!

موسوی با تاکید بر اینکه با توجه به سوابق ضرغامی، انتظار کار جهادی از سوی او نگران‌کننده است، گفت: در همین راستا و با عنایت به نقش محوری وزارتخانه در ساماندهی فعالیت‌های میراثی و ضرورت ایجاد مشوق‌های معنوی و مادی، باید بگویم شما به عنوان وزیری تحول‌گرا و با تجربه مطرح شده‌اید اما به نظر، تخصص علمی و تجربه کافی ندارید.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه پیشنهادی ضرغامی خاطرنشان کرد: در موضوع صنایع دستی، صرفا از جدایی فرش دستباف از ماشینی انتقاد کرده‌اید و برنامه‌ای برای صادرات این هنر ارزشمند تدوین نکرده‌اید در حالی که دو میلیون نفر به طور مستقیم به عنوان تولید‌کننده و بافنده در این حوزه به حال خود رها شده‌اند و درگیر تحریم و کمبود تولید مواد اولیه و سو مدیریت هستند.

موسوی خطاب به ضرغامی با تاکید بر اینکه «برنامه شما نقاط ضعف زیاد دارد» گفت: آقای رئیس سابق صداوسیما و انقلابی جریان‌ساز، می‌دانید که قشر روستایی ضعیفی که برای تامین معاش، خانه‌اش را تبدیل به اقامتگاه بومگردی کرده به درآمد آن امید بسته‌اند. از این فرصت ناب برای خدمت به قشر محروم استفاده کنید.

وی ادامه داد: آقای ضرغامی شما اینجا مقابل مردم ایران باید به ما قول بدهید که ایران جزو کشورهای برتر در جذب گردشگر شود؛ گردشگری روستایی کم‌ترین اثر منفی را بر محیط زیست و اجتماع محلی از طریق افزایش آگاهی‌های عمومی و سودآوری برای اقشار محلی و کم‌درآمد دارد. شما برای این قشر چه برنامه‌ای دارید؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای صنایع دستی و هنرهای سنتی که بزرگترین منبع درآمدی را برای روستاییان ایجاد کرده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود چه برنامه بلندمدتی دارید؟ باید به مردم مناطق محروم قول بدهید و بگویید تا زمانی و با چه برنامه‌ای سازماندهی خانه‌های بومگردی و صنایع دستی که موجب اشتغال‌زایی است را به سرانجام می‌رسانید. اما شما حتی در حد یک جمله کوتاه هم به گردشگری مناطق محروم و محرومیت‌زدایی از آنها با گردشگری اشاره نکرده‌اید.

موسوی ادامه داد: شما که سال‌ها در مناصب مدیریتی به عنوان کارگزار نظام حضور داشتید حتما از توزیع ناعادلانه بودجه و منابع و طرح‌های ملی در کشور مطلع هستید اما با این حال در جایگاه وزیر حتی نیم نگاهی هم به این مناطق محروم ندارید. انتظار می‌رفت برنامه اساسی‌تر و تکمیلی‌تری در این زمینه ارائه می‌دادید.

وی خاطرنشان کرد: با این‌حال می‌دانم که رای اعتماد می‌گیرید و ما هم مانع نیستیم. بلکه غرض طرح دغدغه‌ها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز