خبرگزاری کار ایران

خانی در مخالفت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آقای اسماعیلی، برای حل مشکل هنرمندان به کدامین تجربه و دانش کسب نشده متوسل می‌شوید؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۰۴

نماینده شاهرود و میامی با اشاره به سوابق نامربوط وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتخاب اسماعیلی را برای تصدی این وزارت‌خانه نامناسب دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر خانی نماینده شاهرود و میامی به عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی مجلس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وزارتخانه‌هایی است که چتر وظایفش بر سر هنرمندان، اصحاب رسانه، اهالی سینما، تئاتر و مباحث تخصصی دیگری را در خود جای می‌دهد. اگر همکاران به قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهی بیندازند، خواهند دید که این وزارتخانه نیازمند چه افرادی است. آقای اسماعیلی دانش‌آموخته علوم سیاسی هستند و شاید بتوانند به سختی یکی از وظایف این وزارتخانه مهم را به صورت تخصصی اداره و بررسی کنند. سوابق وی نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه وزارت ارشاد ندارد. 

وی افزود: اینکه در یک پژوهشگاه کار پژوهشی انجام دهیم و در مرکزی همچون مرکز اسناد انقلاب اسلامی کار پژوهشی به ما محول کنند و از دل سوابق ۲۰۰ اثر تاریخی دربیاید، با کدامین شرح وظایف این وزارتخانه هم‌خوانی دارد؟ آقای اسماعیلی با کدامین پشتوانه قادر به تعامل با نویسندگان، مولفان، موسیقدانان، سینماگران، کانون‌های فرهنگی و هنری و شاغل در رسته‌های تولیدات چندرسانه‌ای و نرم افزاری و دستگاه‌های نظارتی است؟

خانی ادامه داد: یکی از عمده مسائل وزارت ارشاد مباحث نظارتی و حمایتی است. او قرار است مجوز نشریات را صادر کند، مجوز اکران فیلم‌های سینمایی را صادر کند، در برنامه‌های او سهم شبکه نمایش خانگی که بخش اعظمی از سبد فرهنگی مخاطبان ایرانی را تشکیل داده کجاست؟ با کدام رویکرد و کدام دیدگاه قادر به بازگشت اعتماد به رسانه‌های داخلی است؟

وی اظهار کرد: آقای اسماعیلی باید بداند که اکثر ادارات این وزارتخانه در کشور تقریبا بی‌اثر هستند و بعضا بدیهی‌ترین امورات آن‌ را نمی‌توانند اجرایی کنند، بالاخره خارج کردن این وزارتخانه از حالت انفعال خود نیازمند فردی است که تسلط کافی بر مباحث پیچیده آن را داشته باشد. جریان‌سازی فرهنگی و بیان آرمان‌های انقلاب اسلامی با زبان فرهنگ و هنر از مهم‌ترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با توجه به عدم سابقه قابل توجه او اجرایی شدن آن بعید به نظر می‌رسد. در وهله بعد وضعیت برخی هنرمندان، خبرنگاران، تولیدکنندگان آثار هنری و نهادهایی که بانی امور فرهنگی و مذهبی هستند و همچنین سایر افرادی که در ذیل این مجموعه تعریف می‌شوند، جای تامل و برنامه‌ریزی دارد. وضعیت معیشتی این افراد در دو سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا بهم ریخته است و اصلا مطلوب نیست و ما هر روز شاهد انعکاس این مشکلات هستیم. برای حل موضوع به کدامین تجربه و کدامین دانش کسب شده می‌خواهید متوسل شوید؟ 

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعیین اهداف کمی و کیفی در جهت اوقات فراغت آحاد جامعه با همکاری دستگاه‌های ذیربط سیاستگذاری و تنظیم برنامه‌های فرهنگی، هنری و تبلیعاتی برای انعکاس مناسب فعالیت‌ها و اقدامات حاکمیت و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی و موسسات عمومی غیردولتی در سطح جامعه با فعالیت‌های پژوهشی و یا اثر تاریخی قابل پیاده‌سازی نیست. این وظایف تلفیقی از تجربه و دانش می‌طلبد که متاسفانه ما آن را در آقای اسماعیلی نمی‌بینیم.  

وی افزود: عرضم را مختصر می‌کنم و در انتها می‌گویم که همکاران با چشم بازتر به این وزارتخانه و امورات محوله آن عنایت کنند. گستردگی و ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی با سابقه، مدیر و مدبر، توانمند، انقلابی، جهادی و علمی با رشته‌های تحصیلی مرتبط و با دانش کافی و تسلط به جامعه هدف را می‌طلبد که بنده کمتر این شاخصه‌ها را در آقای اسماعیلی دیدم. 

خانی در پایان صحبت‌هایش گفت: امید که در گام دوم انقلاب که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بانیان اصلی تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب است، گلایه‌ای برای ما باقی نماند که فرصت آزمون و خطا را نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز