خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دست دلالان از گردشگری سلامت کوتاه اما پای تخلفات جدیدِ دفاتر خدمات مسافرتی باز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۸۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره به آنکه ساماندهی گردشگران سلامت که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند، انجام شده است از کوتاه شدن دست دلالان در این حوزه و البته بوجود آمدن برخی تخلفات جدید از سوی دفاترخدمات مسافرتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمالک شنبه‌زاده (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام) با اشاره به تعطیلی اصناف به فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری گفت: رستوران‌ها به صورت بیرون بر فعال هستند و با وجود فعالیت هتل‌ها که در زمره اصناف سطح یک قرار دارند و فعالیت آن‌ها در تعطیلات کرونا بلامانع است اما تعداد مسافران آن‌ها بسیار اندک است و عملاً می‌توان گفت تعطیل هستند. 

به گفته او؛ قوانین منع تردد در استان ایلام سفت و سخت اجرا شده است و همین امر عاملی برای کاهش تعداد مسافران بود. پلیس راهور اجازه تردد به ماشین‌های پلاک غیر بومی را به استان نمی‌داد و بنابر اعلام‌های صورت گرفته عنوان شده است که حدودد هزار خودرو اعمال قانون شده‌اند. بازدیدهای روزانه از مراکز اقامتی و گردشگری انجام می‌گرفت. راه‌های ورود به جاذبه‌های گردشگری استان مسدود شده بود. اجازه ازدحام و حضور گردشگران و مسافران در پارک‌ها و مراکز گردشگری داده نمی‌شد. حتی به آژانس‌ها اعلام کرده بودیم که اجازه برگزاری هیچ نوع توری را ندارند. واحدهای بوم گردی نیز تعطیل بودند. 

او با اشاره به اینکه در استان ایلام به صورت میانگین روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و حدود ۵ نفر نیز بر اثر کرونا فوت می‌کنند، گفت: در چنین شرایطی بهتر است ترددها کنترل شود. 

شنبه زاده همچنین در خصوص وضعیت مرز مهران گفت: هرچند تاسوعا و عاشورای حسینی را پشت سر گذاشتیم اما مرز بسته بود و تنها گروه‌های هفتگانه که توسط مسئولان اعلام شده‌اند اجازه ورود و خروج داشتند. در این میان گردشگران سلامت و افرادی که دو تابعیتی هستند در کنار پنج گروه دیگر از افراد اجازه ورود و خروج از کشور را داشتند. از آنجایی که اعزام به عراق به صورت هوایی مانعی ندارد از این رو در تاسوعا عاشورای حسینی بیشتر شاهد ورود و بازگشت افرادی بودیم که به صورت هوایی به عراق سفر کرده بودند و به صورت زمینی وارد کشور می‌شدند. در واقع می‌توان گفت در بخش ورود شاهد افزایش بودیم. با این وجود رونق خاصی در میزان و تعداد مسافران در ورود و خروج از مرزهای کشور به سمت عراق دیده نشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ایلام همچنین در خصوص ساماندهی دلالانی که در مرز برای ورود و خروج گردشگران سلامت اقدام می‌کردند، گفت: در حال حاضر ساماندهی این دلالان تا حدودی انجام شده و اجازه فعالیت به چهار دفتر خدمات مسافرتی در حوزه گردشگری سلامت داده شده. اعلام شده تنها دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند گردشگر سلامت وارد کشور کنند که دارای مجوز گردشگری سلامت باشند. ما بنا را بر آن گذاشته‌ایم که ویزا با تایید و بررسی این دفاتر برای گردشگران سلامت صادر شود. 

شنبه زاده با اشاره به آنکه علاوه بر چهار دفتر معرفی شده در استان ایلام دفاتر دیگری نیز در سطح کشور در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند، یادآور شد: بر اساس اطلاعات دریافت شده این گونه به نظر می‌رسد که برخی از دفاتر با استفاده از مجوزهای ورود گردشگر سلامت گردشگران در سایر حوزه‌ها را نیز وارد کشور می‌کنند هنوز این مهم به صورت دقیق بررسی نشده و باید مورد تحقیق قرار گیرد. این تخلف دفتر خدمات مسافرتی است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز