خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت تعدادی دیگر از انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و موسسات در پی درگذشت فرشته طائرپور

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۲۸۸

کانون کارگردانان سینمای ایران، اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران، موسسه هنر و تجربه سینمای ایرانیان، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران و همچنین دبیر و دست‌اندرکاران جشنواره جهانی فیلم فجر درگذشت فرشته طائرپور را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا،  در متن پیام تسلیت شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران برای درگذشت فرشته طائرپور تهیه کننده و نویسنده سینما آمده است:

«سینما مدافعی دلسوز و سرسخت را از دست داد.

بار دیگر خبری این چنین تلخ و سهمگین در این روزهای بیماری و بیکاری، دراین روزهای دوری آدم ها از یکدیگر و تنهایی و تنهایی و تنهایی ... . واقعا دیگر توان و طاقتی نمانده که بتوانیم غم این فقدان تلخ را بردوش کشیم. فرشته طائرپور نه فقط نویسنده ای خوش قریحه، سخنگویی به تمام و تهیه کننده ای توانا، که بانویی خوش فکر، شجاع و متهور در عرصه زندگی و کار بود. دوستان و همکاران عزیزمان در عرصه سینما هرگز برخوردهای متهورانه و پایداری های او را در موقعیت های خطیر و حساس حرفه ای از یاد نخواهند برد. اندوه تنها ماندن اهالی سینما در برابر شرایط دشوار پیش رو، بی وجود و حضور یک چنین مدافع دلسوز، سرسخت، پایدار و کاردانی چون فرشته طائرپور آنچنان سنگین است که هیچ نمی توان گفت جز اینکه برای روح به ابدیت پیوسته اش آرزوی آمرزش و آرامش همیشگی کنیم. 

کانون کارگردانان سینمای ایران درگذشت ناباورانه این بانوی ارجمند را به فرزندانش غزل شاکری، عسل، علی و دیگر بازماندگانش، به همکاران دور و نزدیکش و به ویژه منوچهر شاهسواری تسلیت گفته و برای تمامی کسانی که حضور مفید و موثر او را درک کرده بودند و برایش ارج و احترامی خاص قائل بودند آرزوی صبر می کنیم.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران»

پیام تسلیت اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران

در پی درگذشت فرشته طائرپور تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس با سابقه سینمای کشورمان و عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران، این اتحادیه پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

بیش از یک سال و نیم است که با ویروس منحوس کرونا روبرو هستیم. ویروسی که هر روزه، جان یکی از عزیزان ما را می گیرد و رنگ خنده را از لبانمان بر می‌چیند. خبر فوت خانم  فرشته طائرپور تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران در سحرگاه امروز باز غم و اندوه بزرگی را بر خانواده بزرگ سینما به ویژه اعضای اتحادیه تولیدکنندگان  فیلم و برنامه های تصویری ایران وارد کرد. از غم از دست دادن علی سلیمانی چند روزی نگذشته بود که باز یک خبر تلخ دیگر.

برکسی پوشیده نیست خانم فرشته طائرپور تا آخرین روزهای زندگی اش از تلاش برای واکسیناسیون اهالی سینما و هنرهای تصویری که از مشاغل در معرض خطر بوده و با تولیدات خود در حال حفاظت از امنیت روانی جامعه هستند. فروگذار نکرد

بی شک اگردولتمردان و مسئولان اقدامات موثری را در پیش نگیرند و روند تزریق واکسیناسیون همه مردم بخصوص گروههای شغلی در معرض خطر را تسریع نبخشند، فوت خانم طائرپور که تا روزهای آخر برای سهمیه واکسیناسیون اهالی فیلم و سینما تلاش‌های زیادی داشت، خبر آخر نخواهد بود وقطعا افراد نازنینی  دیگری مثل او را در صنعت تصویر کشور از دست خواهیم داد.

اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران درگذشت این تهیه کننده پیشکسوت و فرهیختۀ سینما و تلویزیون را به آقای منوچهر شاهسواری همسرِ ایشان و غزل شاکری دخترشان، جامعه هنری بویژه اهالی سینما و صنعت تصویر کشور تسلیت می‌گوید و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای خانواده محترم اشان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.»

پیام تسلیت موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان

در متن پیام تسلیت موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان برای درگذشت فرشته طائرپور آمده است:

«موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان درگذشت بانو فرشته طائرپور از سینماگران پیشکسوت را تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر مسئلت دارد.

بی‌شک سینمای ایران یکی از چهره‌های تاثیرگذار خود را از دست داد؛ چهره‌هایی که در طول چند دهه در شکل‌گیری سینمای ایران نقش مهمی داشتند.

امید می‌رود با تسریع روند واکسیناسیون کرونا برای همه مردم ایران از مرگ و میر تک تک عزیزان این مرز و بوم جلوگیری شود.

موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان»

پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور پیامی به شرح زیر منتشر کرد:

«بازگشت همه به سوی اوست

گویا روزهای تلخ و سراسر اندوه پایانی ندارد

فرشته طائرپور سینماگر پیشکسوت و تهیه کننده و فیلمنامه نویس بر اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا به دیار باقی شتافت.

سینمای ایران بدون تردید زحمات و تلاش‌ها و دلسوزی های او را هیچگاه فراموش نمی کند.

رحمت واسعه و بیکران حضرت عشق نثار روح بلندش

یادش گرامی و جاودان

و تسلیت و طلب صبر برای خانواده محترمشان و همچنین تسلیت به اهالی شریف سینمای ایران»

پیام تسلیت انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران در پیامی به شرح زیر درگذشت فرشته طائرپور را تسلیت گفته است:

«سینمای ایران بزرگی از تبار اندیشه، بانوی فرهیخته و ارجمند خانم فرشته طائرپور را ازدست داد. 

هنرمندی والا، ارزشمند، کاردان و تهیه‌کننده کاربلد که به احتمال هنگام دفاع از حقوق همکارانش در هیات‌های مالیاتی، این بلای خانمانسوز گرفتارش کرد. 

فرشته طائرپور حداقل هفته‌ای سه روز وقتش صرف دفاع از حقوق اهالی سینمای ایران در مراکز مختلف می‌شد. 

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران درگذشت این فرشته مهربانی‌ها را به خانواده گرانقدرش، منوچهر شاهسواری و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت می‌گوید. خداوند ایشان را تحت رحمت واسعه خود قرار دهد. 

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران»

پیام تسلیت دبیر و دست‌اندرکاران جشنواره جهانی فیلم فجر

دبیر و دست‌اندرکاران جشنواره جهانی فیلم فجر فجر نیز در پیامی درگذشت فرشته طائرپور را تسلیت گفتند. در متن این پیام آمده است:

«سینمای ایران یکی از مؤثرترین چهره‌های صنفی و سرشناس‌ترین تهیه‌کنندگان خود را با ویروسِ منحوسِ کرونا از دست داد. سال‌های سال یاد و اثرگذاری فرشته طائرپور، این هنرمندِ پرتوان در عرصه سینمای کودک، سینمای دغدغه‌مندِ اجتماعی و فعال صنفی در خاطرات زنده خواهد ماند.  

دبیر و دست‌اندرکاران جشنواره جهانی فیلم فجر این غمِ بزرگ را به خانواده این هنرمند و اهالی سینمای ایران تسلیت می‌گوید و برای ایشان آرامش ابدی آرزومند است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز