خبرگزاری کار ایران

کارزاری در جهت حمایت از روزنامه‌نگاران افغانستان/ زنگ خطر برای ۱۲۰۰ نفر از اهالی رسانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۶۹۶

در پی تسلط طالبان بر خاک افغانستان، از سوی فدراسیون روزنامه نگاران اروپایی کارزاری برای همبستگی با روزنامه‌نگاران افغانستانی و در جهت حمایت از آن‌ها به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، فدراسیون روزنامه نگاران اروپایی به نمایندگان خود در دو کشور آلمان و هلند ملحق می‌شود تا از دولت‌های اروپایی بخواهند امکان افزایش صدور ویزای پناهندگی برای روزنامه‌نگاران و شاغلان رسانه‌های افغان را فراهم کند. 

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در دوازدهمین روز از ماه آگوست کمپینی در جهت حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران افغانستانی راه انداخت. بنابر گزارش‌های منتشر شده، حدود ۱۲۰۰ خبرنگار فرصت شغلی خود را از دست داده‌اند و جان برخی از این افراد در خطر است. 

این فدراسیون اعلام کرده است؛ پس از تسلط طالبان بر افغانستان، احتمال افزایش خشونت علیه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای افزایش یافته است، در این شرایط، حمایت همه‌جانبه از این گروه اهمیت فراوانی دارد و باید مورد توجه جهانیان قرار گیرند. نه تنها حمایت اجتماعی از این افراد ضروری است بلکه معیشت آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. 

یکی از اعضای انجمن روزنامه‌نگاران آلمان تصریح کرد: ما از دولت خود می‌خواهیم تا زمینه ورود کارکنان رسانه‌ها را فراهم کند. ما به دنبال حمایت از همکاران خود هستیم، هیچ خبرنگاری نباید مورد آزار و اذیت، ضرب و شتم قرار گیرد و در راه رسالتش کشته شود. 

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران هلند از دولت می‌خواهد که تا شرایط حضور فعالان رسانه‌ای افغان را بسط دهد. 

ریکاردو گوتیرز (دبیرکل فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا) اعلام کرد: برخی از کشورهای اروپایی همچون بلژیک مانع ورود خبرنگاران به خاک خود شده‌اند که موضوعی بسیار بهت‌آور است و بر خلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند. در حال حاضر، حمایت از آن‌ها اهمیت دارد، بسیاری از خبرنگاران برای بیان و روشنگری یک موضوع گاهی جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز