خبرگزاری کار ایران

فروش ۲۷۵ میلیارد ریالی «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» / ۱۳۹هزار نفر کتاب خریدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۸۴۴

هجدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) با عنوان «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» در حالی پایان یافت که با فروش ۲۷۵ میلیارد ریالی کتاب و ثبت بالاترین رکورد حضور کتاب‌فروشی‌ها در این طرح همراه بود.

به گزارش ایلنا، در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» ۹۹۷ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور ثبت‌نام کرده بودند که از مجموع کل آن، ثبت‌نام ۹۷۴ کتابفروشی در این طرح تایید شد. از این تعداد، ۱۶۲ کتابفروشی در استان تهران و ۸۱۲ کتابفروشی در سایر استان‌ها کتاب‌ها را با یارانه ۲۰ درصدی در اختیار عموم مردم قرار دادند. 

همچنین از بین ۳۱ استان مشارکت‌کننده در طرح، استان تهران با ۱۶۲ کتابفروشی در صدر قرار داشت و پس از آن خراسان رضوی با ۱۲۳ کتابفروشی، اصفهان با ۹۳ کتابفروشی، قم با ۸۳ کتابفروشی، آذربایجان‌شرقی با ۶۱ کتابفروشی، کردستان با ۵۵ کتابفروشی و فارس با ۵۴ کتابفروشی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. 

در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» که به مدت یک هفته از ۹ تا ۱۵ مردادماه اجرا شد، ۴۷۴ هزار و ۹۱۶ نسخه کتاب به ارزش ۲۷۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۵۲۴ ریال از سوی ۱۳۹ هزار و ۱۰۸ نفر در کل کشور خریداری شده است. از مجموع کل فروش، کتابفروشی‌های استان تهران توانستند ۴۴میلیارد و ۲۱۸میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۶۶ ریال و کتابفروشی‌های سایر استان‌ها ۲۳۱میلیارد و ۲۴۸ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۵۸ ریال کتاب بفروشند. 

از مجموع کل کتاب‌های خریداری شده در کشور سهم مردم استان تهران ۷۵هزار و ۱۴۴ نسخه کتاب بود که از سوی ۲۳ هزار و ۴۰۷ نفر خریداری شد و در سایر استان‌ها، ۱۱۵هزار و ۷۰۱ نفر توانستند در مدت اجرای این طرح ۳۹۹هزار و ۷۷۲ نسخه کتاب خریداری کنند. 

در هجدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب، ۵۸ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال یارانه به کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور اختصاص پیدا کرد که از این مبلغ سهم استان تهران ۱۰ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال و سهم سایر استان‌ها ۴۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال بود. 

استان تهران با فروش ۴۴ میلیارد و ۲۱۸ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۶۶ ریال در این دوره از طرح توانست ۱۶ درصد از کل فروش کتاب‌ها را به نام خود ثبت کند؛ استان خراسان رضوی نیز با فروش ۳۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۲۱ و اصفهان با فروش ۳۰ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۱۴ ریال توانستند ۱۱درصد از کل فروش کتاب‌ها را از بین ۳۱ استان شرکت‌کننده در طرح به نام خود کنند. 

در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، آذربایجان‌شرقی، مازندران، خوزستان و کردستان توانستند در لیست پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب قرار بگیرند. همچنین از پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش می‌توان به تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و خوزستان اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز