خبرگزاری کار ایران

پرچم عزای امام حسین (ع) در تهران به اهتزاز درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۶۴۱

پیروز حناچی (شهردار) و مهدی چمران (رئیس شورای اسلامی شهر تهران) در مراسم نمادین برافراشته شدن پرچم عزای امام حسین (ع) در نوزدهمین نمایشگاه عطر سیب واقع در میدان امام حسین (ع) حضور یافتند.

به گزارش ایلنا، در حاشیه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه عطر سیب از سوی سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران واقع در میدان امام حسین (ع) صبح امروز پیروز حناچی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری و برخی مسولان شهری ضمن بازدید از این نمایشگاه در مراسم نمادین اهتزاز پرچم عزاداری امام حسین (ع) در میدان امام حسین حضور یافتند. 

در ابتدای مراسم حجت الاسلام میثم امرودی گفت: : امروز روز اهتزاز پرچم امام حسین (ع) در تنها پایتخت تشیع در عالم است. هر نوع مراسمی که راه اندازی یا سیاهی بنا می‌شود، هر حرکتی نشان از این است که امام حسین (ع) در کنار تو بوده‌ایم و هستیم. 

وی ادامه داد: کسانی که امروز اینجا هستند کسانی‌اند که در کنار امام حسین (ع) جنگیده‌اند چرا که دل و جانشان در کنار ایشان است. 

امرودی اعلام کرد: امروز بنا بود کل تهران سیاه‌پوش باشد و اینجا پنج پرچم برافراشته شده است و ۵۵ غرفه نیز برای اقلام مورد نیاز شهروندان مراجعه کننده به این مراسم برپا شده است. 

در ادامه مراسم پیروز حناچی شهردار تهران بیان کرد: هر سال با طلیعه ماه محرم و از روز عرفه صدای کاروانی به گوش می‌رسد که از مکه به سمت کربلا می‌رود و منزل به منزل یاد و خاطره امام حسین (ع) ثبت شده و به یادگار و سینه به سینه ما رسیده است. 

وی یادآورشد: اگر کسی دین نداشته باشد و به معاد هم اعتقادی نداشته باشد می‌تواند آزادگی را سرلوحه کار خود قرار دهد، افزود: آزادگی می‌تواند منجر به عاقبت به خیری شود. همانطور که در انقلاب اسلامی نیز افرادی بودند که سابقه چندان مثبتی در گذشته‌شان نداشتند اما با آزادگی و آزاد مردی در مسیر درست قرار گرفتند و در مسیر درست قرار گرفتند. 

حناچی اظهارداشت: تشکر می‌کنم از همه همکارانم که با شرایط سخت کرونایی، شرایطی را فراهم کردند که این شمع خاموش نشود و خاموش هم نخواهد شد. هیئت‌ها و عزاداری‌ها عمدتا در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برپا می‌شود و شهرداری هم همه فضاهای باز در اختیارش را برای عزاداران امام حسین (ع) قرار داده است. 

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این مراسم افزود: شیعه با نام و یاد امام حسین رنده است. در طول تاریخ شیعه اسلام و اسلام شعیه را زنده نگه داشته است. همین شهادت‌ها بود که نامی از اسلام باقی ماند. همانطور که امام راحل فرمود هرچه داریم از محرم و صفر و امام حسین داریم. 

وی در پایان گفت: خوشحالیم که اغازین روزهای کارمان را با یاد و نام امام حسین (ع) و در میدادن امام حسین شروع کردیم. امیدوارم به میمنت چنین شروعی بتوانیم خدمتکار خوبی هم برای مردم و هم برای دین و مکتبمان باشیم. 

نوزدهمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از ۱۱ تا ۱۷ مرداد ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در میدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز